מהיום: שני מפרצי חירום חדשים בקטע המרכזי של כביש 6

השרה רגב: ״התוכנית לשיפור הבטיחות בכביש 6 נועדה לאפשר תנועה מהירה וזורמת, תוך שמירה על עירנות הנהגים ובטיחותם. סעו בזהירות, ואם יש מקרה חירום ואתם מרגישים צורך לעצור– עשו זאת במפרץ הקרוב, מבלי להפריע לתנועה ולסכן את עצמכם״


14:12 ,07.12.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה מקדם באמצעות חברת חוצה ישראל, תוכנית מקיפה לשיפור הבטיחות בכביש 6. במסגרת זאת, נפתחים היום (יום שני) שני מפרצי חירום חדשים לשימוש הנהגים, בקטע המרכזי של הכביש. מפרץ אחד בין מחלף עירון למחלף עין תות, אחרי מנהרת דליה, לכיוון צפון והמפרץ השני בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן, ליד בית נחמיה, לכיוון דרום.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל') מירי רגב ציינה כי ברבעון הראשון של שנת 2021 יפתחו שני מפרצי חירום נוספים, בין מחלף נשרים למחלף שורק, בשני הכיוונים. לדבריה, ברבעון השני של שנת 2021, תתחיל הכשרתם של חמישה מפרצי חירום נוספים, בחלקו הדרומי של הכביש ממחלף שורק דרומה.

 

הקמת מפרץ חירום דורשת את הרחבת השול ומתאפשרת במקומות בהם יש שוליים רחבים, לאחר מקטעים עם מעקות בטיחות רציפים. הרחבת השול נדרשת כדי לאפשר עצירת חירום בטוחה של כלי רכב לרבות משאיות, מבלי שיבלטו מחוץ לגבולות השול.

 

הקמת מפרצי החירום היא חלק מפרויקט בטיחות נרחב שמקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת חוצה ישראל, בהשקעה של כ-90 מיליון שקלים. הפרויקט כולל הקמה של 9 מפרצי חירום ו-4 מפרצי מנוחה לאורך הכביש. חברת 'דרך ארץ', זכיינית הקטע המרכזי של כביש 6, אחראית לתכנון וביצוע בקטעים שבאחריותה. בקטעים מדרום למחלף שורק, שאינם בניהול הזכיין, התכנון מבוצע על ידי חברת מהוד.

 

מפרץ מנוחה כולל הפרדה פיזית, מאפשר חניה מקבילה בצד הדרך, ומשמש לעצירות קצרות לצרכי תפעול והתרעננות. אורך המפרץ כ-600 מטרים ורוחבו כ-30 מטרים, ויש בו מקומות חניה ל-7 משאיות, 2 אוטובוסים ו-20 כלי רכב פרטיים, חנות נוחות, שירותים ופינות ישיבה לרווחת משתמשי הדרך.

 

השרה רגב ציינה כי מציאת האיזון הנכון בין השאיפה לספק לנהגי ישראל תשתיות תחבורה מהירות ונוחות, ובין הצורך לשמור על הבטיחות בכבישים היא אתגר מקצועי משמעותי. "התוכנית לשיפור הבטיחות בכביש 6 נועדה לאפשר תנועה מהירה וזורמת, תוך שמירה על עירנות הנהגים ובטיחותם. סעו בזהירות, ואם יש מקרה חירום ואתם מרגישים צורך לעצור– עשו זאת במפרץ הקרוב, מבלי להפריע לתנועה ולסכן את עצמכם!", הוסיפה השרה רגב.

 

מחברת חוצה ישראל נמסר כי במהלך השנים גדל מספר המשתמשים בכביש, שהפך לעורק תחבורה ראשי ומשרת כיום כ-270 אלף משתמשים ביום בממוצע. אנו מנהלים מעקב צמוד אחר כלל היבטי הבטיחות בכביש, ושוקדים ללא הרף על שיפורים בטיחותיים ורווחת משתמשי הדרך, התואמים לשינויים בתקנות התעבורה ולהיקף הנסועה בכביש.