מועצת המובילים תדרוש: הפחתת פרמיית ביטוח למשאיות שהתקינו מערכת התראה

מנכ"ל מועצת המובילים טוען כי התקנה המחייבת התקנת מערכת התראה "הונחתה באופן שלוקה בחסר". במקביל מבקשים המובילים לסבסוד של המדינה בהתקנת מערכת ההתראה


11:13 ,21.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים תדרוש מהמדינה להסדיר הפחתת פרמיית הביטוח, מקיף וחובה, לכלי רכב אשר התקינו מערכת התראה על פי פרסומים מטעם המדינה. המערכת אמורה לגרום להפחתה במעורבות רכב כבד בתאונות דרכים ולכן נדרש להפחית לאלתר את פרמיית הביטוח, לאור זאת מתכוונת המועצה להפנות דרישה זאת לאוצר.

 

כבר בחודש יולי האחרון הגישה המועצה ביחד עם התאחדות התעשיינים וארגון חברות ההסעה עתירה בעניין זה לביה"ד לעניינים מנהליים.

 

לדברי דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים: "אנו בעד בטיחות ומערכות תומכות בנהג ובעד טכנולוגיה וחדשנות בתחום בכדי להגביר את הבטיחות עד כמה שניתן, אולם אנו מסתייגים מאופן תהליך קבלת ההחלטות שהתקבל במשרד התחבורה בהקשר לתקנה שמחייבת החל מ-1 בנובמבר התקנת מערכת מוביליי, כיוון שלא התקיימה עבודת מטה משותפת למועצת המובילים, והתקנה הונחתה באופן שלוקה בחסר".

 

אחת מטענות המועצה היא ששר התחבורה התחייב בכלי התקשורת לממן את כלל המערכות הללו לרכבי הובלה והסעה, אולם בפועל, משרד התחבורה הקצה תקציב בסך 180 מיליון שקל למימון התקנת מערכות מוביליי בהתאם לתקנה אך תקציב זה מיועד אך ורק לתחבורה הציבורית המסובסדת ממילא. משאיות אשר שייכות לחברות הובלה ולמפעלי תעשייה, ורכבי הסעה שאינם שייכים לתחבורה הציבורית, נדרשים  לממן את התקנת המערכת בהשקעה של כ-140 מיליון שקל ללא סיוע ממשלתי.

 

במקביל לדרישת המועצה מהאוצר בנושא הפחתת פרמיית הביטוח, מטה המועצה מקיים מגעים בנושא זה עם חברות ביטוח בארץ וחברות בינלאומיות בחו"ל - שמגלות עניין בישראל.

 

יש לציין כי נכון לעכשיו מתגבשת במועצת המובילים, בהתאחדות התעשיינים ובארגון רכבי ההסעה  עתירה לבג"צ כנגד האפליה של רכבי משא והסעה לעומת האוטובוסים בתחבורה הציבורית.