משרד התחבורה: ישראל כץ יצא, בצלאל סמוטריץ׳ נכנס

לפני שעה קלה התקיים טקס חילופי שרי התחבורה בלשכת שר התחבורה בירושלים. מלבד הרפורמות בנמלי חיפה ואשדוד שר התחבורה הנכנס צפוי להתמודד מול מנהלי הגוש הגדול הדורשים סגירת שדה דב ב-1 ביולי


14:13 ,23.06.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

היום התקיים טקס חילופי שרים במשרד התחבורה בירושלים.  בטקס השתתפו בכירי משרד התחבורה, נתיבי איילון, רכבת ישראל, נמלי הים, רשות שדות התעופה, מועצת המובילים והמסיעים ועוד.

 

מנכ״לית משרד התחבורה סקרה את הישגי השר היוצא, ח״כ ישראל כ״ץ, שכיהן 10 שנים בתפקיד, בדגש על השקעות בתשתיות וקידום פרויקטים שהיו תקועים עמוק במגירה כמו הרכבת הקלה ואיחלה לו הצלחה בתפקידו החדש כשר חוץ.

 

השר הנכנס, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הבטיח להיכנס לנעליו הגדולות של השר היוצא ולהמשיך בתכניות לפיתוח התשתיות, קירוב הפריפריה למרכז ושאר היוזמות לפיתוח נתיבי תחבורה בים, באוויר וביבשה.

יו״ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש ומנכ״ל מועצת המובילים והמסיעים דוד כוכבא, תפסו את סמוטריץ׳ לשיחה קצרה בתום הטקס והעלו בפניו על קצה המזלג את בעיית המחסור החמור בנהגי רכב כבד ואת בעיית התשתיות הלא סלחניות, הם הסבירו לו שענף ההובלה הוא ענף עתיר הון וכוח אדם שמניע את גלגלי המשק. סמוטריץ׳ גילה עניין והבטיח לקדם פגישת עבודה ראשונה בקרוב.

 

מלבד הרפורמות בנמלי חיפה ואשדוד שזקוקות לעידוד ממשרד הממשלה נציין כי השר סמוטריץ׳, אשר ידוע שהתנגדותו לסגירת שדה דב ב-1 ביולי, ייאלץ להתמודד עם מנהלי הגוש הגדול שזימנו היום את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, או מי מטעמו לדיון דחוף בבית משפט השלום בהרצליה ביום שלישי הקרוב, בעניין סגירת שדה דב והאפשרות שהממשלה מסכלת ומפרה את ההסכם שעשתה עם בעלי הקרקעות בגוש הגדול.

 

נציין כי לטענת בעלי הקרקעות, חקיקה שדוחה את סגירת השדה – כמו זו שמקדם שר התחבורה הנכנס בצלאל סמוטריץ' - מהווה הפרה חמורה של תנאי ההסכם שאומץ כהחלטת המדינה, ולפיכך היועץ המשפטי צריך להתייצב מחרתיים מול בית המשפט ולמסור את עמדתו בעניין ההפרה הצפויה.

 

השר כץ בפייסבוק: קיימתי מרתון ישיבות עם החברות והגופים הכפופים למשרד התחבורה

 

השר כץ כתב בעמוד הפייסבוק שלו כך: ״היום, לאחר למעלה מ-10 שנות כהונה, נפרדתי מתפקיד שר התחבורה. זהו שיא כהונה בתפקיד אחד לשר ישראלי. היסטוריה שהפכה למפעל חיים, בשילוב של זכרונות ותובנות רבות.

התרגשתי למשמע דברי השבח של הצוות המקצועי במשרד ובחברות, שהיו שותפים מלאים לעשייה הגדולה. 
אני גאה במהפכה שהובלתי, בעשייה העצומה וברפורמות החשובות, ששינו ומשנות את פניה של מדינת ישראל.

 

חיברנו וחיזקנו את הפריפריה ברשת כבישים ורכבות, פתחנו את שמיה של ישראל לתחרות מול כל העולם, תוך הוזלת מחירי הטיסות והגדלת מספר היעדים, הובלנו רפורמה תחרותית אדירה בנמלים, שתהפוך בקרוב את ישראל למרכז בינלאומי של תובלה ימית ותביא להוזלת מחירי המוצרים לכל אזרחי ישראל, הקמנו ואנחנו מקדמים רכבות קלות ומערכות מודרניות להסעת המונים במטרופולינים הגדולים כולל נתיבי תחבורה יעודיים ושבילי אופניים, הפרטנו את מבחני הנהיגה לטובת שיפור המבחנים וקיצור דרסטי של לוחות הזמנים למאות אלפי צעירים וחיילים, שיפרנו את מצב הבטיחות בדרכים עם ירידה של כ 30% במספר ההרוגים, ע״י שיפור התשתיות ותשתיות בטיחות והטמעת מערכות התרעה ובטיחות מתקדמות לכלי הרכב. חוקקנו את חוק שירותי הרכב להסדרת הענף והגברת התחרות, וזאת לצד פעילות רבה נוספת בתחומים רבים וחשובים.

 

בשבוע החולף קיימתי מרתון ישיבות עם החברות והגופים הכפופים למשרד התחבורה בהשתתפות השר הנכנס בצלאל סמוטריץ׳. בישיבות אלה דיווחה כל חברה על פעילותה ועל סטטוס המיזמים המקודמים על ידה כעת. המצגות היו מרשימות ועוצמתיות.

 

ראיתי חשיבות רבה בהעברה מסודרת של התפקיד וביצירת המשכיות לעשייה הגדולה ולרפורמות החשובות אותם הובלתי ב 10 השנים האחרונות. בירכתי את השר הנכנס בצלאל סמוטריץ בברכה ובאמירה אותה אמר ראש המוסד הקודם לזה הנכנס, בטקס בו השתתפתי כשר המודיעין - ׳התקרה שלי היא הרצפה שלך׳. בהצלחה רבה לך ולמדינת ישראל״.