הוועדה לתשתיות לאומיות (הות״ל) אישרה אתמול (ב׳) למשרד התחבורה לקדם את התוכנית לשדרוג כביש 443 במקטע שבין צומת מכבים-רעות למחלף בן שמן, באורך של כ-13 קילומטרים. מדובר בציר רוחב מרכזי, המוגדר בתמ״א 1 כדרך אזורית נופית ובתמ״א 42 כדרך רבת קיבולת, ומחבר בין מטרופולין ירושלים למטרופולין תל אביב.
במסגרת התוכנית המבוצעת באמצעות חברת נתיבי ישראל יבוצע מחלוף של שישה צמתים קיימים (מצפה מודיעים, מחנה אדם, נאות קדומים, אזור תעשייה מודיעין, צומת שילת וצומת מכבים-רעות), יתווספו נתיבי נסיעה, יוקם חניון אוטובוסים בצומת שילת, וייבנו שני מעברים אקולוגיים לשמירה על רציפות סביבתית.
על פי דוח חלופות המאקרו של נתיבי ישראל, במקטע המערבי, העובר בתחום יער ירושלים, יבוצע שדרוג הכולל שני נתיבים לרכב פרטי ונתיב ייעודי לתחבורה ציבורית, בהתאם למדיניות משרד התחבורה לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית ולשמירה על הסביבה. במקטע המזרחי, הכולל מספר מחלפים, יתווסף נתיב לרכב פרטי ונתיב נוסף לתחבורה ציבורית, כך שיתקבל חתך דרך של שלושה נתיבים לרכב פרטי ונתיב אחד לנת״צ.
שרת התחבורה מירי רגב: ״כביש 443 הוא עורק תחבורה אזורי חשוב וחיבור נוסף בין מטרופולין ירושלים לגוש דן. שדרוג קטע הכביש ישפר את הבטיחות, יפחית את עומסי התנועה ויאפשר חיבור מהיר ונוח בין שני המטרופולינים הגדולים במדינה. אנו ממשיכים לקדם פרויקטים אסטרטגיים כחלק מחזון ׳מחברים את ישראל׳, תוך שילוב תשתיות מתקדמות לתחבורה ציבורית וחיזוק החיבוריות בין הערים והיישובים״.
מנכ״ל משרד התחבורה, משה בן זקן: ״אישור התוכנית לשדרוג כביש 443 הוא צעד משמעותי בשיפור רשת הדרכים הארצית. לצד הרחבת הכביש והקמת המחלפים, אנו משקיעים בנתיבי תחבורה ציבורית ובחניוני 'חנה וסע', כדי להבטיח פתרונות תחבורה מתקדמים, נגישים ויעילים לכלל המשתמשים - הן בתחבורה הציבורית והן ברכב הפרטי, תוך שמירה על איזון נכון ביניהם ועידוד השימוש בתחב"צ, והכל בהקפדה על שמירת ערכי הטבע והנוף הייחודיים לאזור״.