נחתם הסכם להקמת פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן

היום נחתם הסכם הזיכיון עם חברת ״נתיב לעיר״, שזכתה במכרז להקמת הנתיבים המהירים בכניסה לגוש דן. הזכיין יתכנן, יקים, יתפעל ויתחזק חניונים ומערך היסעים למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 14 שנה


11:43 ,21.12.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתו הזכיין יתכנן, יקים, יתפעל ויתחזק חניונים ומערך היסעים למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 14 שנה. הפרויקט יצא לדרך על רקע הצלחת מיזם הנתיב המהיר לתל אביב בשפירים, שבוצע אף הוא בשיתוף המגזר הפרטי, ואשר נהנה משימוש של אלפי משתמשים מדי יום, בחניון, בהיסעי השאטל ובנסיעה בנתיב הייעודי בתחבורה הציבורית והפרטית.

 

הפרויקט החדש יספק חנייה לכעשרת אלפים כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע בראשון לציון ובשפיים, וכן יספק מערך היסעים ללא תשלום של כ-10 קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב. כמו-כן, יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 (כביש החוף) וכביש 20 (נתיבי איילון) מכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה, באורך מצטבר של כ- 110 ק״מ. בנוסף, יכלול הפרויקט את הקמת כביש 541 ממחלף שפיים ועד רעננה באורך של כ-3 קילומטרים. חברת ״נתיב לעיר״ צפויה להתחיל בבניית החניונים בשנת 2021 ולפתחם לשימוש הציבור בשנת 2025.

 

הפרויקט צפוי להקל משמעותית על עומסי התנועה לבאים וליוצאים ממרכז המטרופולין בשעות השיא. מערכת הנתיבים המהירים וחניוני החנה וסע משולבים במרכזי תחבורה אשר יוקמו במסגרת הפרויקט, ובנוסף לנתיב המהיר הקיים בכביש 1 (חנה וסע שפירים) יכסו את כל הגישות המרכזיות למטרופולין גוש דן. הצפי הוא כי עשרות אלפי משתמשים ייסעו מדי יום בנתיבים המהירים לאורך שעות היממה ובעיקר בשעות העומס.

 

יצוין כי הנתיבים המהירים יתווספו לנתיבים הקיימים, ולא יוקמו על גבי הנתיבים הקיימים לרכבים פרטיים, כאשר חברת נתיבי איילון הממשלתית מבצעת ותמשיך לבצע במהלך השנים הקרובות את הרחבת הכבישים והתאמתם לנתיבים המהירים.

 

חברת ״נתיב לעיר״ היא חברה ייעודית לפרויקט בבעלות משותפת של החברות אלקטרה זכיינות (25%), אפיקים שירותי תחבורה מתקדמים (25%), נהור נתיבי תחבורה בע״מ (25%) ולפידות קפיטל (25%).

 

המכרז בו זכתה החברה פורסם על ידי ועדת מכרזים בין משרדית בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, מר יובל רז. הועדה משותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי איילון והחברה הממשלתית ענבל.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל מירי רגב: ״פרויקט הנתיבים המהירים הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, אשר צפוי להקל על עומסי התנועה בכניסה וביציאה למרכז המטרופולין באופן משמעותי. החניונים ומערך ההיסעים שיוקמו ויתוחזקו בסטנדרטים בינלאומיים יביאו לחיסכון בשעות נהיגה וכן לצמצום משמעותי בזיהום האוויר, וכך יביא את אזור גוש דן לעמוד בסטנדרטים התחבורתיים של ערים מרכזיות וגדולות של המדינות המפותחות״.