נפתח נתיב שלישי בכביש 6 מבאקה-ג'ת לעירון

פתיחת הנתיב משלימה סלילת נתיב שלישי בשני הכיוונים לאורך 60 הק"מ המרכזיים של כביש חוצה ישראל, ממחלף בן שמן ועד מחלף עירון


11:36 ,21.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שנה וחצי לפני המועד המתוכנן נפתח לתנועה נתיב נסיעה שלישי בכביש 6, בקטע שבין מחלף באקה ג'ת לעירון.

 

הקטע הצפוני שנחנך משלים הוספת נתיב שלישי בשני הכיוונים לאורך 60 קילומטרים בכביש חוצה ישראל, ממחלף בן שמן ועד עירון.

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ ציין כי השלמת נתיב שלישי בקטע המרכזי של כביש 6 תשפר מהותית את רמת השירות והבטיחות בכביש. לדבריו, בעקבות פתיחת הנתיב חל גידול של כ-10% בתנועת כלי הרכב בקטע שבין עירון למחלף בן שמן.

 

עלות סלילת הנתיב השלישי בשני הכיוונים נאמדת ביותר מ-400 מיליון שקל. הוספת הנתיב, שבוצעה ומומנה על ידי זכיין הכביש חברת דרך ארץ מבוצעת במסגרת מחויבותו, כפי שנקבעה בהסכם שנחתם עם המדינה, ומהווה ביטוי להצלחה חסרת תקדים של הכביש.

 

כץ ציין, כי משרדו מקדם בימים אלה את הארכת כביש 6 צפונה ודרומה במסגרת תוכנית נתיבי ישראל, שנועדה לחבר את הנגב והגליל עם מרכז הארץ. הקטע הדרומי של הכביש מתוכנן להגיע עד צומת הנגב דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב. בסוף חודש אפריל ייפתח לתנועה מסלול נסיעה נוסף, ממחלף רהט עד להבים מזרח (מצפון לדרום).

 

בנוסף מקדם משרד התחבורה את הארכת כביש 6 צפונה, מעין תות לצומת המוביל, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו. בחודשים הקרובים תחל חברת שפיר לבצע עבודות קרקע מקדימות לסלילת הכביש. עבודות מקדימות לפינוי תשתיות מבוצעות כיום על ידי חברת כביש חוצה ישראל.

 

כביש 6 משתרע כיום על פני כ-140 ק"מ. הכביש מתחיל בצפון, ממחלף עין תות, במפגש עם כביש 70 סמוך לאליקים, ומסתיים במחלף מאחז, מזרחית לכביש 40.

 

בחודש יולי 2015 ייפתח לתנועה קטע הכביש בין מאחז לצומת קמה בשני הכיוונים. המשמעות: ביטול צומת בית קמה ונסיעה ללא רמזורים לאורך כל כביש 6, מבית קמה ועד עירון. בשנה האחרונה חלפו בכביש כ-200 אלף כלי רכב ביממה, ומספר הלקוחות של הכביש עבר את ה-3.1 מיליון כלי רכב. מספר המנויים עבר את ה-1.4 מיליון כלי רכב.