צעדים ארגוניים בחברת נתיבי ישראל

העובדים מוחים בין היתר על סירוב ההנהלה לנהל עמם מו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי ועל פגיעה חד-צדדית הכוללת קיצוץ תקציב הרווחה לעובדים


14:15 ,05.01.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הסתדרות עובדי המדינה בראשות היו"ר אריאל יעקובי מודיעה כי כ-300 עובדי נתיבי ישראל (לשעבר מעצ) ינקטו החל מהיום (יום ה') בצעדים ארגוניים, וישבשו את העבודה בחברה. בשעה זו מתכנסים עובדי החברה לאסיפת הסברה שלאחריה יסיימו את עבודתם.

 

נתיבי ישראל הינה חברה ממשלתית הפועלת תחת משרד התחבורה, האחראית לפיתוח תשתיות הכבישים ברחבי המדינה. כמנכ"ל החברה משמש ניסים פרץ.

 

הצעדים הארגוניים מתקיימים לאחר שהוכרז סכסוך עבודה בחברה במהלך החודש שעבר. ברקע לסכסוך סירובה של הנהלת החברה לנהל עם ההסתדרות ועם העובדים מו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה, וכוונתה להעסיק עובדים בחוזים אישיים במקום בהסכם קיבוצי.

 

עילות נוספות לסכסוך קשורות ברצונה של הנהלת החברה לבצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי תוך פגיעה בעובדים, לצד כוונה לקצץ בתקציבי הרווחה הקיימים של עובדים החברה.

 

עובדי החברה מלווים על ידי דורון קרני, מזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המדינה.

 

איריס פוקס, יו"ר ועד עובדי נתיבי ישראל: "לצערנו לא נותרה בידינו ברירה אלא לפתוח בצעדים ארגוניים כמחאה על גרירת רגליים של שנים במו״מ על חידוש ההסכם הקיבוצי. בעוד שעשרות בכירים בחברה זכו לתנאי העסקה מפליגים ולקידומי שכר בעשרות אחוזים, העובדים 'מן השורה' - אנשי מקצוע מסורים המבצעים עבודתם נאמנה - זכו לשלל תירוצים לפיהם אין תקציב לשיפור זכויותיהם. אנו לא מוכנים יותר להיות שחקנים על לוח של שח-מט, והגיע הזמן שנזכה להערכה לה אנו ראויים. אם ההנהלה לא תשנה את דרכיה, לא נהסס להחריף את צעדינו הארגוניים".