מייסד קבוצת גרימלדי הלך לעולמו

גווידו גרימלדי הלך לעולמו אתמול בבוקר והוא בן 92 שנה. הקבוצה אותם הקים בשנת 1945 מונה כיום צי של למעלה מ-85 אוניות ומנוהלת על ידי בניו. סוכנות אלאלוף מייצגת את הקבוצה באופן בלעדי בישראל


00:00 ,07.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

גווידו גרימלדי הלך לעולמו אתמול בבוקר והוא בן 92 שנה. הקבוצה אותם הקים בשנת 1945 מונה כיום צי של למעלה מ-85 אוניות ומנוהלת על ידי בניו. סוכנות אלאלוף מייצגת את הקבוצה באופן בלעדי בישראל
 
גווידו גרימלדי, מייסד קבוצת הספנות גרימלדי, הלך לעולמו בבוקר יום שני (6 בספטמבר) והוא בן 92. גווידו גרימלדי ייסד את החברה המשפחתית האיטלקית בנאפולי בשנת 1945 והחברה, אשר פועלת עד היום, נחשבת לחברה בולטת ומצליחה בתחום הובלות מטעני גלנוע באירופה ובעולם.
 
גווידו גרימלדי החל את דרכו בבניית טנקרים אותם החכיר לחברות דלק, לאחר מכן רכש אוניית נוסעים שהפליגה מאיטליה לדרום אמריקה והובילה בעיקר מהגרים לדרום אמריקה.
 
ביחד עם אחיו הוא ייסד חברת ספנות ולאחר 1967, עם סיום מלחמת ששת הימים בישראל, רכש אוניית גלנוע והתחיל להוביל מכוניות מנמל טריאסט לישראל – היתה זו למעשה פריצת דרך בתחום הובלת המכוניות שהובלו עד אז כמטען קונבנציונלי, ורבים אחרים הלכו בעקבות השיטה שמצא גרימלדיץ
 
עם השנים הרחיב גווידו וחברת הספנות שניהל את צי האוניות שבבעלותו והוביל מטען מתגלגל וכלי רכב מאנגליה וצפון מערב אירופה לצרפת, ספרד ויעדים נוספים באירופה. מאוחר יותר הוא הזמין לצי האוניות של החברה אוניות להובלת כלי רכב ומכולות הידועות בכינוי Multi Purpose. ייחודן הרב של אוניות אלו היה היכולת להתאים את גובה הסיפונים השונים באונייה לגובה המטען המשונע.
 
עם הזמן הרחיבה חברת גרימלדי את תחומי הפעילות שלה לקווים במערב אפריקה ודרום אמריקה. החברה אף רכשה טרמינל למכוניות בנמל אנטוורפן וריכזה בנמל זה את מרבית פעילות השטעון שלה.
 
קבוצת גרימלדי החלה את התפתחותה המאסיבית באמצע שנות התשעים של המאה שעברה עת שלושת האחים לבית גרימלדי: גווידו, מריו ואלדו החליטו להיפרד ולהקים שתי חברות נפרדות: גרימלדי גנואה וקבוצת גרימלדי (נאפולי), המהווה את הבסיס לקבוצת גרימלדי של ימינו.
 
קבוצת גרימלדי, אשר מנוהלת בשנים האחרונות על ידי בניו של גווידו – עמנואל וג'יאנלוקה - החלה להתמקד בהענקת שירותים איכותיים על גבי אוניות Roll On –Roll offוזכתה במהירות למוניטין של חברה בעלת סטנדרטים גבוהים המעניקה ללקוחותיה שירות אמין ואיכותי. החברה החלה בתהליך התרחבות מאסיבי בין 1997 ושנת 2007 כאשר במהלך עשור זה היא שילשה את מספר האוניות שבבעלותה מ-26 אוניות לכ-85 אוניות ועוד היד נטויה. בניו המשיכו לפתח את העסק ורכשו מספר חברות ספנות בארה"ב, יוון, מלטה וסקנדינביה אשר מתמתחות בתחום הובלת כלי רכב, נגררים ומכולות.
 
מחברת אלאלוף נמסר כי היא משתתפת בצערה של משפחת גרימלדי על אובדנה. נציין כי ג'קי אלאלוף הכיר היטב את מר גווידו גרימלדי והשניים עבדו במשך שנים ויצרו ביניהם קשר קרוב.
 
נזכיר כי קבוצת אלאלוף, אשר משמשת כסוכנת הבלעדית של חברת גרימלדי בישראל מאז החלה פעילותה, שומרת על קשרי עבודה עם חברת הספנות האיטלקית וכי חברת גרימלדי מצדה מעולם לא הפסיקה לפקוד את נמלי ישראל – גם בימים קשים שכללו מלחמות ואינתיפאדות.