המשבר הכלכלי ומחירי הדלק בכנס השנתי של איגוד המשתמשים

דיוני הכנס השנתי של איגוד המשתמשים בהובלה ימית יתמקדו ברפורמות בנמלים ובהשפעת איומים כלכליים וביטחוניים על ההובלה הימית


00:00 ,23.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

דיוני הכנס השנתי של איגוד המשתמשים בהובלה ימית יתמקדו ברפורמות בנמלים ובהשפעת איומים כלכליים וביטחוניים על ההובלה הימית
 
מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי הכנס השנתי של האיגוד ייערך השנה ב-6 בנובמבר 2006, והדיונים בו יעסקו בנושאים המרכזיים המעסיקים את העוסקים בהובלה הימית.
 
"אנו עדים לשורה של שינויים הן בכלכלת העולם והן בהליכים כלכליים וביטחוניים בישראל, שיש להם השפעה ישירה ומשמעותית על היבואנים, היצואנים, חברות הספנות, הנמלים ועל כל הקשורים בסחר החוץ של ישראל. בכנס השנתי נבהיר את התמונה וניתן את מירב המידע והנתונים שיאפשרו התנהלות מיטבית בתקופה של שינויים ואי ודאות" אומר יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר.
 
מושב הפתיחה של הכנס ידון בהשפעות שיש למשבר הכלכלי הפוקד את שווקי העולם, ובצדו השינויים התכופים במחירי הדלק – על ההובלה הימית, היקפיה והתפתחותה בשנים הקרובות.  
 
מהאיגוד נמסר עוד כי מושב מקיף יעסוק ברפורמות בנמלים. מהאיגוד נמסר כי "בימים אלה אנו עדים למשבר נוסף ביחסי העבודה בנמלים, שמקורו בהתנגדות העובדים לניסיון לקדם היבטים ברפורמה בנמלים, שהחלה בפברואר 2005, על ידי הכנסת מפעילים נוספים. בד בבד, מקודמת הרפורמה בתעריפי הנמלים, וכל אלה – על רקע הדרישות החוזרות להקדים את הפרטת נמלי ישראל, כדי לייעל ולהסדיר את העבודה בהם על פי אמות מידה כלכליות".
 
הכנס, אשר ייערך ימים ספורים לאחר ביטול הקונפרנסים ידון בהיערכות המשתמשים בהובלה הימית וחברות הספנות בעידן שלאחר ביטולם של חלק מהקונפרנסים הימיים וראשיתן של התאגדויות אחרות.
 
כמו כן יתקיים במהלך הכנס מושב מיוחד אשר ידון בהיערכות לצורכי ביטוח סיכוני מלחמה. לדברי האיגוד, לאיומים הביטחוניים על ישראל יש השלכה ישירה על ההובלה הימית, הן בהיערכות הנמלים לזמן מלחמה והן בתשלומי העתק הנגבים מחברות הספנות ומבעלי המטענים לצורך ביטוח סיכוני מלחמה.