השר כ"ץ בכנס לקוחות נמל אשדוד: המטרה היא להפוך את אשדוד לנמל האטרקטיבי ביותר במזה"ת

ציין כי מדינת ישראל צריכה ויכולה להיות שער כלכלי למזרח התיכון באמצעות רשת תחבורה מפותחת. יעקב רז: יישמו את ההפרטה בנמלים במהירות הגבוהה ביותר. שוקי סגיס: בזכות העובדים חברת נמל אשדוד הפכה להיות חברת הנמל המובילה בישראל


00:00 ,03.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ציין כי מדינת ישראל צריכה ויכולה להיות שער כלכלי למזרח התיכון באמצעות רשת תחבורה מפותחת. יעקב רז: יישמו את ההפרטה בנמלים במהירות הגבוהה ביותר. שוקי סגיס: בזכות העובדים חברת נמל אשדוד הפכה להיות חברת הנמל המובילה בישראל
 
חברת נמל אשדוד ערכה אמש (יום ד') את כנס הלקוחות השנתי החמישי של החברה בהשתתפות עשרות מבכירי המשק ומאות אורחים נוספים. יו"ר חברת נמל אשדוד, ניצב בדימוס יעקב רז, ומנכ"ל החברה, שוקי סגיס, אירחו את הבכירים וביניהם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי וכן בכירים נוספים ממגזר הספנות.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, התייחס בדבריו להישגים שהציגה חברת נמל אשדוד מאז הקמתה, וציין כי "אין דבר יותר טוב מחברה שמגיעה עם קבלות שניתן להציג, ומוכיחה שיש לה את החזון, התוכניות והיכולת לממש הישגים. מדינת ישראל צריכה ויכולה להיות שער כלכלי למזרח התיכון באמצעות רשת תחבורה מפותחת. המטרה היא להפוך את נמל אשדוד לנמל האטרקטיבי ביותר במזרח התיכון, ובכך לחזק גם את כלכלת ישראל".
 
ביחס לתחרות בין הנמלים, אמר השר: "אנו מחויבים לקידום התחרות העסקית. קידום התחרות יוביל לשיפור השירות שיינתן ללקוחות. אנו עומדים היום ערב השלב השני של ההפרטה בנמלים. הפרטת הנמלים מתבצעת על פי החלטת הממשלה ולכן מחייבת הערכות ממשלתית. בשבועות הקרובים תתכנס ועדה מיוחדת בה אשתתף גם אני, כמובן, לדון בביצוע ההפרטה". 
 
במסגרת האירוע, נשא דברים יו"ר חברת נמל אשדוד, ניצב בדימוס יעקב רז. בדבריו התייחס רז לתהליך ההפרטה, ובמיוחד לשלב השני של ההפרטה, שעתיד לצאת לדרך בחודשים הקרובים. רז קרא למקבלי ההחלטות להמשיך ולקדם את התהליך, ואמר: "על מנת שנוכל להמשיך להתמודד עם העלייה הנמשכת בהיקף הסחר הנמלי, ועל מנת להמשיך להבטיח שירות מעולה ללקוחות החברה, על המדינה להמשיך לאפשר לנמל להתפתח. התפתחות הנמל מבטיחה תחרות בריאה בין הנמלים, ולכן, אני קורא לממשלה ליישם את מלוא הרפורמה וההפרטה במהירות הגבוהה ביותר".
 
מנכ"ל החברה, שוקי סגיס, התייחס בדבריו להשקעה בהתפתחות הנמל. לדבריו, "חברת הנמל מבקשת להתקדם ולהתפתח בכל עת. גם בזמנים קשים, המציאות התחרותית מחייבת אותנו להמשיך להשקיע בתשתיות ובציוד על מנת להמשיך ולהתחרות עם הנמלים המובילים באזור. לכן, גם השנה שמנו דגש רב על השקעות בציוד ובשדרוג תשתיות בנמל. מדובר בהשקעה בהיקף של כ-700 מיליון שקל המתפרסת על פני חמש שנים. בשנת 2008 כבר השקענו כ-147 מיליוני שקל ועד סוף שנת 2009, צפוי סך ההשקעות להגיע לכ-160 מיליוני שקלים".
 
סגיס הודה בדבריו לעובדי חברת הנמל וציין כי בזכות העובדים חברת נמל אשדוד הפכה להיות חברת הנמל המובילה בישראל, וזאת למרות המשבר הכלכלי. סגיס ציין עוד כי חברת הנמל צמחה בחצי השנה האחרונה ב-3.8 אחוזים בתחום המכולות בעוד מרבית הנמלים בעולם מדווחים על ירידה בהיקף פעילותם. סגיס בישר לנוכחים כי בחודש אוגוסט האחרון הנמל שבר את השיא שלו בתחום המכולות בהיקפים – שיא לא היה מעודו בנמל אשר עמד על שינוע 57,462 מכולות – נתון המקביל ל-82 אלף TEU. סגיס ציין כי אם הנמל ימשיך לפרוק מכולות בקצב כזה
הנמל יגיע למיליון TEU בשנה.
 
"כל זה", ציין סגיס, " מלווה בגידול משמעותי בתפוקות. זו הפעם הראשונה שהתפוקה בנמל אשדוד לשעת שהייה של אוניה היא 25 תנועות בשעה – יותר גבוה מנמל חיפה סוף סוף".
 
סגיס ציין כי בתחום המטענים הכללים עומד נתח השוק של חברת נמל אשדוד על 81 אחוז – זאת לעומת נתח שוק של 70 אחוז לפני ארבע שנים, ואמר כי למרות שהמשבר הכלכלי השפיע על תנועת המטענים הללו עדיין נרשם גידול בפעילות לעומת חודש אוגוסט הקודם בנמל.
 
סגיס התייחס לפעילות אוניות הנוסעים בנמל – תחום שלא היה קיים בנמל אשדוד לפני הרפורמה וכיום תורם להכנסות הנמל עפ פקידה צפויה של 70 אוניות נוסעים בחודשים הקרובים בנמל.
 
סגיס הודה שוב לעובדי הנמל וציין כי הוא רואה את הברק בעיניהם ואת הדאגה שמופיעה אצלם כאשר אין אוניות ברציף. "אנחנו נדאג להביא עוד אוניות, ונדאג להגדיל את הפעילות", ציין מנכ"ל חברת נמל אשדוד.
 
סגיס התייחס לרפורמה שהונהגה בנמלים בשנת 2005 ואמר כי "הרפורמה זה דבר מצוין. הממשלה החליטה נכון ואמר את זה שר האוצר דאז, היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את תוצאות הרפורמה נראה רק בעוד כמה שנים והוא צדק – אנחנו מתחילים לראות את התוצאות".
 
סגיס התייחס לאתגרים העומדים בפני חברת הנמל: הנפקת החברה, רפורמה בתעריפים, הסכמי עבודה, הסכמים עם חנ"י ועוד ועוד אך הדגיש כי הוא "בטוח שהחברה שעמדה בכל האתגרים עד כה – תדע גם לעמוד באתגרים נוספים בעתיד".