היצוא הישראלי לאירופה ירד בהיקף חד של כ-40%

מדובר בירידה בסכום של כ-5.7 מיליארד דולר. בשבוע הבא יתקיים בישראל כנס נשיאי לשכות המסחר של מדינות אירופה בו ידונו המשתתפים בדרכים להגברת השת"פ


00:00 ,02.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בירידה בסכום של כ-5.7 מיליארד דולר. בשבוע הבא יתקיים בישראל כנס נשיאי לשכות המסחר של מדינות אירופה בו ידונו המשתתפים בדרכים להגברת השת"פ
 
ירידה חדה של כ-40%, המהווים 5.7 מיליארד דולר, נרשמה בשבעת החודשים הראשונים של השנה בהיקף הייצוא הישראלי לאירופה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מבדיקה שנערכה באיגוד לשכות המסחר. 
 
מהבדיקה עולה כי הירידה החדה בהיקף היצוא לאירופה משקפת ירידה של 41% בייצוא למדינות האיחוד האירופי וירידה של כ-36% בהיקף הייצוא למדינות שאינן חברות האיחוד. היקף היצוא למדינות האיחוד רשם, נכון לסוף יולי 2009, ירידה של 4.7 מיליארד דולר לרמה של 6.8 מיליארד דולר. היקף היצוא למדינות שאינן חברות האיחוד ירד, באותה תקופה, בכ-1 מיליארד דולר לרמה של כ-1.7 מיליארד דולר. באיגוד לשכות המסחר אומרים כי הירידה החדה ביצוא לאירופה משקפת בעיקר צמצום בביקושים במדינות אלו.
 
מאיגוד לשעות המסחר מציינים כי הבדיקה נערכה לקראת כנס נשיאי לשכות המסחר של מדינות אירופה ה-EuroChambers שיתקיים בשבוע הבא בת"א. ארגון היורוצ'מברס הינו ארגון הגג של לשכות המסחר והתעשייה של כלל אירופה.
 
לכנס, שנערך ביוזמת נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, החבר במועצת המנהלים של היורוצ'יימברס , יגיעו, בין השאר נשיאי לשכות המסחר של רוסיה, טורקיה, סרביה, גיאורגיה, קרואטיה ואחרים. כמו כן יגיע לכנס מר פייר סימון, נשיא כלל לשכות המסחר האירופאיות ומי שעומד בראשות לשכת המסחר של פריז.
 
בכנס ידונו המשתתפים על נושאים שונים בתחום הסחר והיציאה מן המשבר הכלכלי הגלובלי וכן בדרכים להידוק שיתוף הפעולה של עסקים ישראלים ואירופאים. לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "מעבר להישג הפוליטי בקיומו של הכנס בפעם הראשונה בישראל, חשיבותו נעוצה גם בעובדה כי הייצוא הישראלי למדינות אירופה הינו כמחצית מכלל היצוא המקומי. במהלך הדיונים ידונו  בדרכים להגדלת היקפי הסחר בין ישראל למדינות היבשת".