חברת הספנות DAL מתחילה לפעול בישראל

חברת הספנות הגרמנית תציע לציבור היבואנים והיצואנים הישראלים שירותי פרימיום מ/אל הנמלים המרכזיים בדרום ומזרח אפריקה. את החברה תייצג בישראל סוכנות אניות חדשה – חברת Seventy One Shipping– תחת ניהולו של ערן חסיד


00:00 ,27.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הגרמנית תציע לציבור היבואנים והיצואנים הישראלים שירותי פרימיום מ/אל הנמלים המרכזיים בדרום ומזרח אפריקה. את החברה תייצג בישראל סוכנות אניות חדשה – חברת Seventy One Shipping– תחת ניהולו של ערן חסיד
 
שחקן חדש מצטרף לפעילות הספנות הקווית בישראל. חברת DAL (ר"ת Deutsche Afrika-Linien) - חברת ספנות גרמנית ותיקה, בבעלות פרטית, שנוסדה בשנת 1924, המתמחה בשירותי הובלה במכולות, טנקרים וצובר כשעיקר פעילותה מופנה אל השווקים ביבשת אפריקה והיא מעסיקה כ-1200 איש ברחבי העולם.
 
את הייצוג של חברת DAL בישראל מקבלת סוכנות אניות חדשה - חברת Seventy One Shipping- חברת בת של סוכנות האניות הותיקה קוראל שירותי ים, והיא תנוהל על ידי ערן חסיד שבעבר הלא רחוק כיהן כחבר הנהלה בסוכנות FCC.
 
כניסתה של DAL הגרמנית, באמצעות הסוכנות הישראלית Seventy One מבשרת למעשה על הרחבה משמעותית של השירותים המוצעים לציבור היבואנים והיצואנים הישראלים הפועלים אל מול השווקים באפריקה, אוסטרליה והאיים באוקיינוס ההודי.
 
למעשה, חוד החנית של השירות הקווי של DAL מתמקד בשירות שבועי עם פקידה בימים קבועים, המקשר את נמלי דרום ומזרח אפריקה עם הנמלים המרכזיים באירופה. מדובר בשירות המוגדר על ידי חסיד כ"שירות פרימיום" במסגרתו משתפת DAL פעולה עם ענקי הספנות MOL, מארסק וספמרין ויחדיו הן מפעילות 7 אניות מכולה הפוקדות את הנמלים המרכזיים בדרום ומזרח אפריקה בתדירות שבועית ומציעות כמות "פלאגים" גבוהה במיוחד לטובת הובלת מכולות קירור.
 
נציין כי DAL תעשה שימוש באניות Carmel Biotop ו- Carmel Ecofresh, על מנת לקשר את נמלי חיפה ואשדוד, דרך נמל ולנסיה, מ/אל נמלי דרום ומזרח אפריקה.
 
סבב הפקידה בכיוון דרום (יצוא לנמלי דרום ומזרח אפריקה) יהיה כדלקמן:
 
(טעינה בנמלי אשדוד וחיפה באמצעות אניות אגרקסקו) - ולנסיה - לאס פאלמס – קייפ טאון – פורט אליזבת – דורבן – איסט לונדון – וולביס ביי – מפוטו - ביירה
 
סבב הפקידה בכיוון צפון (יבוא מנמלי דרום ומזרח אפריקה) יהיה כדלקמן:
 
ביירה – מפוטו – איסט לונדון – פורט אליזבת – דורבן – קייפ טאון – לאס פלמאס – סנטה קרוז – ויגו – בילבאו – ליבורנו – גנואה – ברצלונה – ולנסיה - (ומשם עם אניות אגרקסקו לנמלי אשדוד וחיפה)
 
לדברי ערן חסיד, מנכ"ל Seventy One, שירותי הפרימיום של DAL מ/אל נמלי דרום ומזרח אפריקה מבטיחים ליבואנים והיצואנים הישראלים שירותים שבועיים אמינים עם עמידה בלוחות זמנים. הוא ציין שהחברה תספק שירותים בנוסף גם לאיים באוקיינוס ההודי, אך כאמור, עיקר הפעילות בישראל תתמקד בשירותים מ/אל נמלי דרום ומזרח אפריקה.