לשכת הספנות : צריך להערך לשימוש במערכת לזיהוי סחורות

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי ביום עיון שנערך בחיפה לסוכני אניות ביוזמת לשכת הספנות ובחסות ממס"ח (מערכת ממוחשבת סחר חוץ) של המכס ורשות הנמלים והרכבות אמר עמי סגל, סמנכ"ל בכיר למנהל המכס ומע"מ, כי הרשויות האמריקניות החליטו לקבל מסרים אלקטרוניים מק


00:00 ,27.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
לשכת הספנות הישראלית : מדינת ישראל צריכה להיערך לשימוש במערכת ממוחשבת, לצורך זיהוי סחורות המגיעות לחופיה

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי ביום עיון שנערך בחיפה לסוכני אניות ביוזמת לשכת הספנות ובחסות ממס"ח (מערכת ממוחשבת סחר חוץ) של המכס ורשות הנמלים והרכבות אמר עמי סגל, סמנכ"ל בכיר למנהל המכס ומע"מ, כי הרשויות האמריקניות החליטו לקבל מסרים אלקטרוניים מקדימים ולדאוג לזיהוי פרטני של סוגי הסחורות ופרטי המקבל והשולח, על כל המטענים המיועדים להגיע לנמלים בארה"ב וזאת על רקע הגברת הביטחון בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר. "נושא הממס"ח מחייב, במדינת ישראל, התארגנות מבעוד מועד של מספר גופים ממשלתיים וציבוריים לצורך עמידה בסטנדרטים שנקבעו על ידי האמריקאים", אמר סגל.

לדברי איתן רפופורט, נשיא לשכת הספנות הישראלית, הצורך בסחר אלקטרוני נוצר לאחר שסקרים שנעשו בתחום, הראו בבירור, שהעלויות העקיפות בניהול סחר חוץ מגיעות עד כדי 10% מערך הטובין שנסחרו. "המעבר לסחר אלקטרוני, נוסף על תרומתו החשובה לביטחון המדינה, יחסוך מאות אלפי שקלים עקב העובדה שעלות הנפקת מסמכי הנייר, שינוע המסמכים, אחסנתם והטיפול המנהלי בהם, יחסך".