נמל אילת: ח"כית אורית נוקד תסייע לנמל בוועדת הכספים בכנסת

חברת הכנסת אורית נוקד, שביקרה השבוע בנמל, הביעה תמיכתה והבטיחה לסייע לנמל בוועדת הכספים בכנסת על מנת לחזק את תשתית היישובים בנגב ובאילת


00:00 ,15.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הכנסת אורית נוקד, שביקרה השבוע בחברת נמל אילת, הביעה תמיכתה בחברת נמל אילת ותפעל לסייע לנמל בוועדת הכספים בכנסת על מנת לחזק את תשתית היישובים בנגב ובאילת
 
חברת הכנסת אורית נוקד, ביקרה השבוע בחברת נמל אילת במסגרת סיור שביצעה בעיר. נוקד הינה חברת בוועדת הכספים של הכנסת, ומטרת ביקורה בנמל היתה ללמוד ולהכיר את הקשיים והחסמים עמם מתמודדת חברת נמל אילת בימים אלו.
 
במהלך הביקור נועדה נוקד עם סמנכ"ל הכספים דורון סלונים אשר סקר בפניה סוגיות רבות  בסדר יומה של חברת נמל אילת, כאשר המרכזיות שבהן הנן סוגיית המשך קיומו של נמל אילת כנמל אסטרטגי למדינת ישראל וכן סוגיית החזר התמריץ להובלה יבשתית שנלקח מן החברה על ידי משרד האוצר לפני כמעט שנתיים.
 
בנוסף, נפגשה הח"כית נוקד עם נציגות עובדי הנמל ואלו פרשו בפניה את ההשלכות המהותיות על פרנסתם עקב החלטת חברת צים לסיים עבודתה עם הנמל לאחר שנים רבות. החלטה זו כאמור הובילה לירידה משמעותית בכמות המכולות העוברות דרך נמל אילת ועל ידי כך באה לידי ביטוי פגיעה ישירה בעובדי הנמל.
 
נוקד ערכה במהלך ביקורה סיור מקיף בשטחי החברה ולמדה מהן התשתיות החסרות והצרכים של החברה בכל הקשור להתפתחות העתידית של הנמל, זאת לאור הצפי הגידול ביבוא מכוניות מן המזרח הרחוק ויצוא התפזורת לאזור אסיה והודו.
 
נוקד הבטיחה כי תעשה כל מאמץ על מנת לחזק ולתמוך בהמשך קיומו של נמל אילת מתוך הכרה כי יש לחזק את התשתית ההתיישבותית בנגב ובמיוחד באילת. כמו כן, הבטיחה נוקד לנסות ולפעול לשכנע את אנשי התעשייה הקיבוצית לעשות שימוש בנמל אילת לצורך יבוא ויצוא סחורות ומטען באמצעות הנמל. עוד הוסיפה נוקד כי בכוונתה לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה כחברה בוועדת הכספים על מנת לפעול להשיב לחברת נמל אילת את התמריץ להובלה יבשתית שנלקח ממנו וכן תפעל לכנס ישיבה מיוחדת של ועדת הכספים על מנת לדון במצבה של חברת נמל אילת.
 
משה מיץ, מנכ"ל חברת נמל אילת  ציין כי: "ביקור זה הינו ביקור משלים לאחר ביקורה של ועדת הכספים בנמל. תמיכתה הבלתי מסויגת של חברת הכנסת נוקד בחשיבותו האסטרטגית של נמל אילת, הנה נדבך נוסף בהפנמה כי מדינת ישראל זקוקה לשער הדרומי על מנת לשמר את עצמאותה הכלכלית".