ארגון מעלה: צים, פריץ ונמלי חיפה ואשדוד בדירוג החברות בעלות אחריות תאגידית

אתמול הושק מדד מעלה בבורסה לניירות ערך לרגל פרסום מדד 2020 ובו חברות חדשות כמו צים עם דירוג פלטינה ופריץ עם דירוג זהב. נמל חיפה עלה מדירוג זהב לדירוג פלטינה ונמל אשדוד שמר על דירוג פלטינה


11:53 ,22.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון מעלה פרסם אתמול (שלישי, 21 ביולי) את הדירוג השנתי של אחריות תאגידית בעסקים, ולרגל האירוע הושק אתמול מדד מעלה 2020 בבורסה לניירות ערך באמצעות מפגש זום רב משתתפים בלובי הבורסה שכלל מנכ״לים בכירים במשק (ר׳ תמונה).

 

נציין כי בין היתר השתתפו בטקס פתיחת המסחר הווירטואלי לרגל השקת מדד מעלה 2020 מנכ״ל צים אלי גליקמן; אורנה קליינמן מנכ״לית SAP, שיקו ז׳אנה מנכ״ל נמל אשדוד, ויורם אייל, מנכ״ל פריץ.

 

מדד מעלה משמש מאז שנת 2005 הסמן הימני של האחריות התאגידית עבור החברות הגדולות במשק. השנה השיבו 78 חברות גדולות על שאלון הדירוג ביחס ל-77 חברות בשנה קודמת ו-75 חברות בגודל בינוני על שאלון דירוג בייסיק, זאת ביחס ל-84 בשנה קודמת.

 

סה״כ מדורגות השנה 153 חברות בדירוג מתוכן 10 חברות חדשות בהן: Advanced בנק מזרחי טפחות בדירוג פלטינה +, אסותא מרכזים רפואיים בדירוג פלטינה, טמבור בדירוג פלטינה, נתיבי איילון בדירוג פלטינה, צים בדירוג פלטינה, בינת תקשורת מחשבים בדירוג זהב, לוריאל ישראל בדירוג זהב, פריץ בדירוג זהב, אנרג׳יאן בדירוג זהב ושח״מ מקורות ביצוע בדירוג זהב.

 

נמל חיפה שנמצא בדירוג משנה שעברה (2019) שדרג את דירוגו מדירוג זהב לדירוג פלטינה בשנת 2020. נמל אשדוד, שנמצא מדירוג מעלה משנת 2012, שמר על דירוג פלטינה משנה שעברה גם השנה.

 

בדירוג משתתפות חברות מסקטורים שונים ובהם: תעשייה, מזון, נותני שירותים, הייטק, תעשיות כבדות, בנקאות ופיננסים, תעשיות ביטחוניות, פרמצבטיקה, תשתיות ועוד. מחזורן הכספי של החברות המדורגות עומד על כ-480 מיליארד שקלים והן מעסיקות יחד למעלה מ-350 אלף עובדים.

 

מדד מעלה מהווה מערכת ניהול לאחריות חברתית בעסקים ובוחן כ-120 קריטריונים תחת תשעה נושאי גג (איכות סביבה, ממשל תאגידי, היבטים אתיים בתהליכים עסקיים, ניהול ודיווח, יחסי עבודה, אחריות ברכש, גיוון והכלה בתעסוקה, תרומה לקהילה ומעורבות חברתית של עובדים). השאלון, שנקבע על ידי ועדה ציבורית, נשלח לכל אחת מהחברות ומבוסס על דיווח החברה באישור המנכ״ל ובקרב 60% מהחברות גם על ידי בקרה חיצונית.

 

יו״ר דירקטוריון הבורסה לניירות ערך, אמנון נויבך, אמר: ״אני שמח לפתוח את יום המסחר הווירטואלי הראשון בבורסה, בהתאם לרוח תקופת הקורונה וזאת לרגל חשיפת דירוג מעלה לאחריות תאגידית לשנת 2020. האחריות התאגידית הכוללת בין היתר התנהלות של ממשל תאגידי תקין ובשקיפות, חשובה עבור כולנו כחלק משוק ההון ומהחברה הישראלית, במיוחד בימים אלה של משבר הקורונה. שוק ההון יודע לתמחר נכון את החברות שמנוהלות בצורה נכונה, מתוך ראייה אסטרטגית ארוכת טווח, ואני משוכנע שנראה בעתיד הקרוב חברות רבות נוספות שיפעלו תוך בתחום האחריות התאגידית״.

 

מנכ״ל ארגון מעלה, מומו מהדב: ״דירוג מעלה 2020 הוגש על ידי החברות ומתפרסם בעיצומו של משבר הקורונה. בהלימה לעוצמת המשבר הלאומי והעולמי, החברות מגיבות בהתגייסות רחבה למילוי תפקידן ומתן מענים למשבר. הדירוג גם הוא משקף זאת. ככלל, הלך הרוח של סולידריות חברתית גבוהה יותר אינו פוסח גם על החברות המדורגות אשר מגלות אחריות חברתית עמוקה ואותנטית יותר. הדירוג השנה גם מסמן את צירי העבודה אשר ידרשו תשומות משמעותיות גם מעסקים וביניהם: הכשרות מקצועיות ודיגיטליות, סוגיית העבודה לאחר גיל פרישה, חלופות להגעה למקום העבודה, הגברת בטיחות ובריאות במקום העבודה והתייעלות סביבתית ואנרגטית ועוד״.