ארה״ב: השקעה מאסיבית בתשתיות נמלי קליפורניה

הצעת התקציב של מושל קליפורניה לשנים 2022-2023 כולל השקעה של 2.3 מיליארד דולר בנמלי המדינה. בין הסעיפים הבולטים: השקעה בציוד ותשתיות ללא פליטות פחמן, השקעה של 110 מיליון דולר בהקמת קמפוס להכשרת כוח אדם לשינוע סחורות ועידוד מתן רשיונות מסחריים לרכב כבד


10:24 ,11.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שני (אתמול) חשף מושל קליפורניה גאלווין ניוסום (Newsom) את הצעתו לתקציב המדינה לשנים 2022-2023. התכנית, הידועה בשם The California Blueprint, כוללת תקציב עם השקעת שיא מתוכננת בנמלי קליפורניה בשווי של 2.3 מיליארד דולר.

 

ג׳ין סרוקה, מנכ״ל נמל לוס אנג׳לס, אמר כי ״אתגרי שרשרת האספקה ​​שלנו דורשים פתרונות לטווח הקרוב והן לטווח ארוך. אני מברך את המושל ניוסום על שפגש את הרגע הזה כמנהיג אמיתי. תקציב המושל מקצה 2.3 מיליארד דולר לנמלים כדי לטפל בצווארי בקבוק בשרשרת האספקה ​​שלנו, לקדם את המאמצים שלנו להפחתת פחמן במערכת ההובלה, ולהבטיח שכוח עבודה חזק ועמיד ימשיך להעביר סחורות למען המדינה והאומה.

 

״הכספים הללו, יחד עם ההשקעה של כספי הנמל, השקעות פרטיות והשקעות חדשות במסגרת החוק הפדרלי הנמלי חדש בחוק השקעות תשתיות ועבודות, יתבררו כשילוב רב עוצמה שמאיץ אספקה ​​של פרויקטים דרושים וקריטיים כמו פרויקט ראשון מסוגו של קמפוס להכשרת כוח אדם לשינוע סחורות, מתקני תמיכה במטענים, שיפורים בדיגיטליזציה, ציוד ותשתיות טעינה ללא פליטות פחמן ועוד. חבילת השקעות זו מציבה את מערכת הנמלים של קליפורניה כמובילה ביעילות תפעולית, קיימות ויצירת מקומות עבודה״, הוסיף סרוקה.

 

תכנית הנמלים של המושל בהשקעה של 2.3 מיליארד דולר כוללת:

 

תשתיות נמל ותנועת סחורות: 1.2 מיליארד דולר עבור פרויקטים הקשורים לנמל המגדילים את יכולת תנועת הסחורות ברכבות ובכבישים המשרתים את הנמלים ובמסופי הנמל, כולל הרחבות מסילות הרכבת, גשרים חדשים ופרויקטים של התחדשות עבור אפס פליטות פחמן.

 

ציוד ותשתית עם אפס פליטת פחמן: 875 מיליון דולר עבור ציוד נמלי עם אפס פליטות פחמן, משאיות לטווח קצר (Drayage) ותשתיות.

 

הכשרת כוח אדם: 110 מיליון דולר לקמפוס הדרכה לתמיכה בחוסן כוח האדם מול הפרעות בשרשרת האספקה ​​והאצת את הפריסה של ציוד וטכנולוגיות עם אפס פליטות פחמן.

 

רישיונות נהיגה מסחריים: 40 מיליון דולר לשיפור היכולת של מדינת קליפורניה להנפיק רישיונות נהיגה מסחריים.

 

שיפורים תפעוליים ותהליכים: 30 מיליון דולר למשרד הנגיד לפיתוח עסקי וכלכלי למתן מימון לשיפורי תפעול ותהליכים בנמלים. זה יכול לכלול שיפור תנועת הסחורות ושיפור קישוריות הדאטה בין הנמלים כדי לאפשר תנועת מטען יעילה, להפחית את העומס וליצור הזדמנויות להגדלת נפח המטען על ידי קידום ובניית יעילות שרשרת האספקה.

 

נמל לוס אנג׳לס, הנמל הימי המוביל של צפון אמריקה לפי נפח מכולות וערך מטען, סייע לקיום מסחר של 259 מיליארד דולר במהלך 2020.