ביה״ד הארצי לעבודה: מו״מ מרתוני ל-18 יום

בין ההסכמות שהתקבלו אמש בבית הדין הארצי לעבודה הוסכם כי העבודה תימשך בנמלים כסדרה עד ה-22 במאי, קליטת עובדים חדשים לנמל אשדוד תידחה ודיון בנושא הקנסות לראשי הוועדים יידון במועד אחר


10:57 ,16.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בתום דיון ממושך שהתקיים אתמול בערב בבית הדין הארצי לעבודה, בתיווכו של סגן נשיאת בית הדין, כבוד השופט אילן איטח, סוכם כי החל מיום שלישי הבא (22 במאי), הצדדים (המדינה, הנהלות הנמלים באשדוד וחיפה, ההסתדרות והוועדים בנמלים) ייכנסו למו״מ אינטנסיבי לסיום המו״מ על הרפורמה בנמלים. 

 

על פי הסיכום, המשא ומתן בין הצדדים ייערך במתכונת 2005, יתחיל ב-22 במאי, יימשך כ-18 ימים ויתנהל יום-יום באופן מרוכז ומחוץ לחצרים, בהובלת יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ובהשתתפות יו״ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, הוועדים ונציגי המדינה.

 

עוד סוכם כי הנהלות הנמלים ידווחו לבית הדין על התפוקות התפעוליות עד ליום ה-22 במאי. לאחר תחילת המשא ומתן, ב-28 במאי, עד השעה 17:00, ידווחו הצדדים על ההתקדמות במשא ומתן. בית הדין ציין כי הוא מצפה שבמהלך ימי המו״מ התפוקות התפעוליות בנמל יישמרו ואף יעלו. 

 

עוד סוכם, בהמלצת בית הדין, כי קליטת העובדים החדשים בנמל אשדוד עליה הודיעה חברת הנמל אתמול (יום ג׳) תידחה במהלך 18 ימי המו״מ. 

 

עוד סוכם כי בנושא הקנסות שנפסקו נגד הוועדים (50 אלף שקל לחברי הוועד של אשדוד ו-20 אלף שקל לחברי הוועד של חיפה) יתקיים דיון במועד שייקבע על ידי בית הדין. בית הדין יפרסם את החלטתו בעניין הבקשות לפסוק על ביזיון בית המשפט כנגד הוועדים במועד אחר.

 

מההסתדרות הכללית נמסר כי במידה ולא תושג פריצת דרך, יו״ר ההסתדרות ניסנקורן יעמוד על זכות השביתה.

 

נציין כי חברת נמל אשדוד הודיעה אתמול כי תקלוט 32 סוורים חדשים בחברה ותיפתח קורס להכשרתם כבר בתחילת חודש יוני. אולם, כאמור, בעקבות הדיון בבית הדין הארצי לעבודה אמש, החברה הסכימה לדחות את גיוסם למשך ימי המו״מ הקרוב.