בתעלת פנמה התגברו על הקשיים; מצפים לסיים את פרויקט ההרחבה בזמן

שלטונות התעלה הודיעו שהתגברו על בעיות עם תערובות המלט, הנחת הסוגרים ושביתת פועלים במחאה על השכר. העבודות אמורות להסתיים בסוף 2013


00:00 ,07.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות שביתת פועלים שנמשכה שבוע, בעיות עם הכנת תערובות המלט ודיווחים על דחיות נוספות, הודיעו שלטונות תעלת פנמה (Panama Canal Authority – ACP) שפרויקט הרחבת התעלה יסתיים במועד.

הנחת החלק השלישי של הסוגרים (locks) יסתיים ב-21 באוקטובר 2014, לפי לוח הזמנים, אמר נציג חברת הבנייה העוסקת בעבודות.

מהנדס של ACP מסר שהבעיות שהתגלו בתערובות המלט לא ידחו את סיום הפרויקט. מדובר בשלושה סוגי תערובות שונים, שכולן מתוכננות להחזיק מעמד במשך 100 שנה. בעיות התגלו באורך הזמן שלקח למלט להתייבש מרגע הנחתו. באתר היה קיים חשש שהמלט לא יתייבש מהר מספיק כדי למנוע ממוטות הברזל לבוא במגע עם מים, דבר שגרם להם להעלות קורוזיה, להתרחב, או לגרום לסדקים במלט.

בנוסף, בחודש ינואר עזבו פועלים את האתר למשך שבוע, כשהם מתלוננים על כך שלא קיבלו תשלום עבור שעות נוספות ועבור עבודה בסופי שבוע. הפועלים דרשו גם עלייה בשכר. לאחר משא ומתן שנוהל בידי שר העבודה של פנמה אלמה קורטז, הועלה שכר המינימום עבור שעת עבודה מ-2.9 דולר ל-3.34 דולר.

המהנדס של ACP מסר ששאר העבודות המתבצעות בתעלת פנמה – הרחבות של תעלת הכניסה, האגם והכניסה לים – יסתיימו במועד המתוכנן, הרבעון האחרון של 2013.