חנ"י מחזירה את החופים לאשדוד

החברה מבצעת עבודות להעברת חול מקרקעית הים לאזור שבין נמל אשדוד למרינה, כחלק מהעבודות המתבצעות לאור השפעות סביבתיות של הקמת מבנים ימיים


00:00 ,01.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל (חנ"י) העבירה כבר מעל ל-40 אלף מ"ק חול לשטח שבין נמל אשדוד לאזור המרינה בכניסה לנמל.

הדבר במסגרת פרויקט להזנת חופים בחול ים, שבו יועברו השנה 120 מ"ק חול ים נקי מקרקעית הים.

חנ"י מבצעת את הפרויקט במסגרת מחויבותה לשמירה על הסביבה. העבודה מוגדרת כפעילות מתקנת, שנועדה לתיקון של השפעת הקמת מבנים ימיים, דוגמת רציפים ושוברי גלים, שממוקמים במסגרת פיתוח הנמלים המרכזיים של ישראל, על ה"הסעה" הטבעית של החול הנילוטי (שמקורו בנילוס) לאורך החופים.

יצוין שעבודות התכנון והפיתוח בחנ"י כוללות כדבר שבשגרה הערכת ההשפעות הסביבתיות של כל פרויקט, וכן מחויבות סטטוטורית לפעולות מתקנות בתקופת ההקמה ולאורך חיי הפרויקט. ההוראות כוללות ניטור תקופתי, במטרה לעקוב אחר מגמת השתנות עומק קרקעית הים ותוואי קו החוף.

שיטת הזנת החופים, מיקום טעינת החול בים ואזורי פיזורו נקבעים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

עבודות העברת החול השנה מבוצעות על ידי אוניית המחפר "Amazone" השייכת לחברה ההולנדית Dutch Dredging . האוניה מטעינה את עצמה בחול ים באזור הצטברות חול נילוטי בקרקעית הים ולאחר מכן מפליגה צפונה ומפזרת את החול בקרבת החוף, בעומק מים רדוד ככל האפשר.


מנכ"ל חנ"י שלמה ברימן: "מאז הקמת חנ"י בוצעו ומתבצעים מיזמים רבים ופעילויות שנועדו להבטיח שהקמת התשתיות הלאומיות החיוניות למשק ולסחר הישראלי תתבצענה תוך שמירה על הסביבה ומזעור הפגיעה בסביבה הימית והחופית. שורת הפעולות שננקטו כוללות, בין השאר, הזנת חופים, הקמת מערכים למניעת זיהום ים בנמלי הים, ביצוע תסקירי הגנה על הסביבה ועוד".