לין לשרת התחבורה: עשי שימוש בסמכויותייך לפתרון בעיית התפעול בנמל אשדוד

נשיא איגוד לשכות המסחר כתב בפנייה דחופה לרגב כי ״נמל אשדוד הוא מונופול בבעלות מדינה המחויב במתן שירותים יעילים לכלל הציבור. אם לא ניתן להגיע להסכם לפתרון בעיית תוספת כוח האדם, נדרשת מעורבותך האישית״


09:53 ,03.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר לשרת התחבורה מירי רגב פנייה דחופה בה הוא דורש כי השרה תשתמש בסמכויותיה על מנת לפתור את בעיית התפעול בנמל אשדוד.

 

לדברי לין, ״לאחר הרבה מאוד התלבטויות, עיכובים, דיונים וגיבוש הסכמים בין גורמי התפעול בנמל אשדוד ובין ההסתדרות וועדי העובדים, ובמעורבות מנהל הספנות במשרד התחבורה – שוב תסבוכת חדשה. היו סיכומים, הוחלט על תוספת כוח אדם ברמה הקרובה ל-100 איש, וכיום כל זה נעצר בוויכוחים מחודשים בין נציג ההסתדרות הכללית וועדי העובדים להנהלת הנמל״.

 

במכתב שנשלח מוקדם יותר היום על ידי יורם זבה, מנכ״ל לשכת הספנות, אל עופר מלכה, מנכ״ל משרד התחבורה, מפורטים הנזקים העצומים הנגרמים למדינת ישראל: המתנת שיא של 75 אניות טרם פריקה; חיובים ההולכים ומתעצמים בגין שהיית האניות בנמלים ואי פינוי מכולות ריקות; ועלייה ניכרת של מחירי הסחורות, כגון עץ וברזל. ״זה עולה כסף רב למדינה. זה מייקר מאוד את המחיר לצרכנים״, אמר לין.

 

״נמל אשדוד הוא מונופול בבעלות מדינה המחויב במתן שירותים יעילים לכלל הציבור. אם לא ניתן להגיע להסכם לפתרון בעיית תוספת כוח האדם, נדרשת מעורבותך האישית וכן שימוש בסמכויות הנתונות לך כדי להבטיח את השירותים החיוניים באספקת סחורות וקווי האספקה של המדינה. מסיבה זו אני קורא לך ליטול מעורבות אישית בנושא זה ולהשתמש בסמכויותייך, בהיעדר הסכמה נאותה״.