ממן פרשה מההתמודדות במכרז על הפרטת נמל אילת

דובר החברה על הסיבה לפרישה מהמכרז: ההליך המכרזי נכנס לשלבים מחייבים ולמרות שכך הממונה על הגבלים טרם אישר לממן להשתתף במכרז; בשלב זה נותרו רק ארבע מתמודדות בהליך הפרטת נמל אילת


00:00 ,10.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בסוף השבוע האחרון הודיעה ממן, המשתייכת לקבוצת תעבורה שבבעלות משפחת לבנת, על החלטתה לפרוש מהליך המכרז להפרטת נמל אילת.

ככל הידוע, לפני מספר חודשים נדרשה ממן לקבל אישור מקדמי מהרשות להגבלים עסקיים על מנת שתוכל להמשיך לקחת חלק במכרז, אולם בשל משך הבדיקה, לטענת ממן, הודיעה הקבוצה על פרישתה. נדגיש כי ממן חויבה בהליך בדיקה ואישור ההשתתפות במכרז לאור המלצות ועדת הריכוזיות שקבעה כי משרדי הממשלה יוסמכו מעתה להתחשב בשיקולים של תחרות ענפית ומניעת ריכוזיות במסגרת מכרזי הפרטה וחלוקת זיכיונות עתידיים, כדי למנוע את העברת השליטה בתשתיות מדינה לידי מעטים.

נזכיר כי ממן מתמחה במתן שירותי לוגיסטיקה ומאגדת קבוצת חברות המספקות שירותים מקיפים החל מטיפול מטען ושירותי קרקע לחברות תעופה, דרך שירותי ניטול (Handling) ועד ניהול שרשרת האספקה (SCM) ומתן שירותי לוגיסטיקה לצד שלישי (TPL). ממן מפעילה מסוף אווירי בנתב"ג ולאחרונה אף זכתה במרכז להפעלת מסוף לוגיסטי בעורף נמל אשדוד.

מקבוצת ממן נמסר בתגובה: "מאחר שטרם התקבלה תשובת הרשות להגבלים עסקיים, ונוכח כניסת ההליך המכרזי לשלבים מחייבים, נאלצה החברה להודיע על פרישתה מהמכרז".

בשלב זה נותרו רק ארבע מתמודדות שהעפילו לשלב הכמעט סופי בהליך הפרטת נמל אילת: חברת מפעלי תובלה (כי"ל), חברת גדות, חברת גולדבונד וחברת פפו ספנות.

נציין כי נמל אילת משנע כיום כ-6% מהיקף הסחר של ישראל. הפעילות המרכזית בנמל כיום היא יבוא מכוניות, יצוא כימיקלים ולאחרונה החל להתפתח ענף תיירות הנוסעים. מספר העובדים בנמל הוא כ-130.