אזהרה ונזיפה לאבינעם שושן

הנהלת נמל אשדוד קיימה בירור משמעותי ליו"ר ועד העובדים, שהורה לעובדים לעזוב את הנמל ביום השני למבצע "צוק איתן". עבירה דומה בעתיד תגרום להשעייתו לשלושה חודשים


10:57 ,16.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת נמל אשדוד החליטה, במהלך בירור משמעותי שהתקיים אתמול (ג') לרשום נשיפה ואזהרה חמורה בתיקו האישי של יו"ר ועד העובדים אבינעם שושן.

 

ההעמדה לבירור משמעתי בשל אחריותו של שושן לשביתה פראית ובלתי חוקית שהתקיימה בנמל ביום השני למבצע "צוק איתן", ביום שלישי שעבר, לאחר שנתן הוראה לעובדים לנטוש את הנמל.

 

בעקבות המקרה, ובשל העובדה כי השבתת העבודה בנמל התקיימה בזמן חירום ביטחוני, החליטה הנהלת הנמל להשעות את שושן מעבודתו באופן מידי. לאחר החזרתו לעבודה, ביום חמישי שעבר, זומן שושן להופיע לבירור משמעתי, אך בהוראת ההסתדרות לא התייצבו.

 

בהתאם לתקנון המשמעת של החברה ולהסכם הקיבוצי, קיימה אתמול הנהלת הנמל את הבירור המשמעתי שלא בפניו של שושן, ובהיעדר נציג ההסתדרות, שבחר לא להגיע לבירור.

 

צוות הבירור פסק כי שושן  יקבל  אזהרה ונזיפה חמורה, שיירשמו בתיקו האישי. בנוסף, ככל שישנה אירוע דומה, תופסק מיד עבודתו לשלושה חודשים. הימים בהם שושן היה מושעה בפועל מעבודתו בנמל ינוכו משכרו.

 

מנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל: "שושן עבר עבירת משמעת חמורה, שפגעה בנמל ובלקוחותיו בעת חירום והוטל  עליו עונש המשקף את חומרת המעשה. אין תקדים בסקטור הציבורי לכך שעובד שנבחר לייצג את חבריו העובדים הוביל אותם לשביתה פראית בזמן חירום ביטחוני. ההשבתה הזאת גרמה לפגיעה בחוסן של עובדי הנמל, שמאז 2008 מתמודדים, כמו שאר תושבי הדרום, עם המציאות הביטחונית וממשיכים לתפקד כדי להפעיל את שער הכניסה הימי לישראל. אני בעד עבודה מאורגנת, אך לצערי אין דבר הפוגע בה יותר מאשר התנהלותו של שושן באירוע זה. ההנהלה קוראת לשמור על יחסי עבודה תקינים ותמשיך לנהל את הנמל  תוך הקפדה על מניעת השבתות פראיות ולא חוקיות. מה שהיה לא יהיה".