צעדי סיוע לעסקים ולתעשיינים

עקב המחסור בעובדים במשק בעקבות מבצע צוק איתן, אישר שר הכלכלה הקלות למעסיקים שנפגעו ממצב החירום


13:38 ,13.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בימים האחרונים גובר קצב הפניות מצד מעסיקים במשק, המבקשים את התערבות משרד הכלכלה בסוגיית המחסור הגדול בעובדים שנקראו לשירות בצו 8, או כאלו שנעדרים ממקום עבודתם עקב מצב החירום.

 

לטענת המעסיקים, היעדרות העובדים פוגעת בפעילות קווי היצור, הפיתוח והעמידה בדרישות הלקוחות בענפים השונים, מקשה על מתן שירות ואספקתו ומקשה על המעסיקים לעמוד בהוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, עקב הצורך בהרחבת היקף  הפעילות לעובדים המתמעטים.

 

בתום בחינה מקצועית והערכת מצב שבוצעה במינהל ההסדרה והאכיפה של דיני עבודה שבמשרד הכלכלה, החליט שר הכלכלה נפתלי בנט לאשר בשלב זה שני צעדים משלימים וראשוניים, הנדרשים על מנת להקל על צרכי הכלכלה והמשק:

 

הרחבת העסקת עובדים בתפקידי אבטחה ומגן. לאור המחסור במאבטחים ולאחר פניות מחברות שמירה רבות וכן מצד ארגון חברות השמירה בישראל, אישר בנט, בתיאום עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, להעסיק מאבטחים למשך עד 14 שעות ביום (במקום 12 השעות שניתן כיום להעסיקם) במשך שישה ימים בשבוע, על מנת לאפשר לחברות האבטחה לעמוד במשימות הנדרשות, באמצעות כוח האדם המיומן המצוי ברשותה.

 

החלטה זו אושרה על ידי השר כהוראת שעה עד לתום המבצע הצבאי בלבד. בנוסף, סוכם במסגרת ההבנות בין משרד הכלכלה לבין ההסתדרות, כי העסקת המאבטחים בשעות נוספות, במסגרת תנאי ההיתר, תיעשה אך ורק בהסכמת העובד ולאחר שהובהר לעובד כי הינו זכאי לסרב.

 

בנוסף הנחה בנט מתן היתר להעסקה בשעות נוספות מעבר למותר בחוק. זאת בעקבות פניות רבות של מעסיקים למינהל ההסדרה ואכיפת חוקי עבודה לאישור העסקה ב"שעות נוספות".

 

בהתאם לפניית השר, מינהל ההסדרה ואכיפת חוקי עבודה במשרד הכלכלה מודיע בזאת כי מעסיקים יוכלו לפנות בבקשות לקבלת "היתרים מיוחדים" להעסקה בשעות נוספות. ההיתרים יינתנו בהתחשב במצב הביטחוני ובהתאם לצרכים המיוחדים של המפעל \ חברה \ עסק הפונים לקבלת ההיתר.