איציק כהן בכנס הספנות: ״נמל אשדוד יציב סטנדרט תחרותי חסר תקדים״

מנכ״לה בפועל של חברת נמל אשדוד הרחיב על תכנית הפיתוח המאסיבית שהנמל מקדם וציין כי התחרות הקרבה תהפוך את נמל אשדוד לארגון גמיש, יעיל, וטכנולוגי יותר. ״אנו לומדים ושואבים מידע מהטובים ביותר בכל תחום אפשרי״


10:17 ,30.10.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול התקיים כנס הספנות השנתי שנערך ביוזמת לשכת הספנות הישראלית בהשתתפות ח״כ מיקי זוהר, וראשי ארגוני הכלכלה, הספנות והנמלים של ישראל. בדברי הברכה בתחילת הכנס, נשא דברים איציק כהן, המנכ״ל בפועל של חברת נמל אשדוד.

 

כהן ציין כי ״אני שמח לעמוד כאן היום, לציין את יום הספנות, שעה שעולם הנמלים בישראל עומד בתקופה הקרובה בפני אחד מהתהליכים המשמעותיים שידע המשק הישראלי. הרפורמה בנמלי הים מעבר לפינה, ואנו עומדים בפני נקודת מפנה, כאשר לפתיחת הנמלים החדשים תהיה השלכה עסקית מידית עלינו. כארגון שלא נולד על ברכיה של תחרות, מצפה לנו עבודה רבה ואנו נערכים לקראתה. במסגרת ההיערכות, וכאסטרטגיה, אישר דירקטוריון החברה תקציב השקעות בהיקפי ענק של כ-2.4 מיליארד שקלים״.

 

כהן הרחיב על תכנית הפיתוח המאסיבית שהנמל מקדם והוסיף כי ״לנמל אשדוד הייתה ותישאר ההובלה הגיאוגרפית בשל מיקומו המרכזי, והעורק היבשתי המוביל, אולם עם פתיחתו של נמל הדרום, זה לא יספיק. האתגרים האלה אינם מרתיעים אותנו, נהפוך הוא, תחת הרעיון של ׳קנאת סופרים תרבה חוכמה׳, הם יהפכו את נמל אשדוד לארגון גמיש, יעיל, וטכנולוגי יותר, שיצליח להציב סטנדרט תחרותי כי איננו באים ממקום יהיר, אלא ממקום לומד ומשתפר. אנו לומדים ושואבים מידע מהטובים ביותר בכל תחום אפשרי: מניהול עסקי, דרך טכנולוגיות, חדשנות וייעול השירות, כל זאת על מנת שנהיה ערוכים היטב״.

 

בשבוע שעבר פורסם דירוג האשראי של החברה על ידי חברת מעלות S&P, אשר ציינה בנימוקי הענקת הדירוג AA+ כי נמל אשדוד הציג שיפור משמעותי בשנה הנוכחית וזאת, על אף סביבה תחרותית הולכת וגוברת. בנוסף, תחזית הדירוג היציבה משקפת בצורה ברורה את הערכת חברת הדירוג כי לא צפויים שינויים בסיכון העסקי ובסיכון הפיננסי של החברה באופק הדירוג. להערכתם, בשנתיים הקרובות, תמשיך החברה לשמור על נזילות חזקה והמשך ביצוע תכנית ההשקעות המתוכננת.