אלי בר יוסף: ״יש לשפר דרמטית את דרכי הגישה לנמל״

מנכ״ל נמל אשדוד בפועל אמר את הדברים בוועדת הכלכלה של כנסת והוסיף כי נמל אשדוד מטפל בכ-4,000-5,000 משאיות מדי יום, וכי יש לשפר באופן דרמטי את דרכי הגישה לנמל, כמו גם לפתוח את מחלף יבנה דרום שסגור לפעילות למעלה משלוש שנים


09:25 ,08.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אלי בר יוסף, מנכ״ל נמל אשדוד בפועל, השתתף אתמול בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת אשר עסקה בנושא ייעול הליכי הובלת מטענים מהנמלים ואליהם וכן בקידום פתרונות להתמודדות עם מחסור בנהגי משאיות.

 

במהלך הדיון בוועדה בנושא ייעול הליכי הובלת מטענים מהנמלים ואליהם, אמר המנכ״ל בפועל אלי בר יוסף, כי הנמל מטפל בכ-4,000-5,000 משאיות מדי יום, וכי יש לשפר באופן דרמטי את דרכי הגישה לנמל.

 

עוד אמר בר יוסף כי ״הנמלים בישראל בעלי עודף קיבולת ל-20 ו-30 שנה קדימה כאשר שער נמל אשדוד והטכנולוגיה הכלולה בו היא מהמתקדמים בעולם הנמלים. צוואר הבקבוק המרכזי הינו כבישי הגישה לנמל אותם יש לפתח דרך ביטול רמזורים ויצירת מחלפים. בהקשר זה חשוב לפתוח את מחלף יבנה דרום שסגור למעלה משלוש שנים למרות סיום הביצוע בפועל״.

 

יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ דוד ביטן שניהל את הדיון, התייחס לעניין דרכי הגישה ואמר כי יכנס את הוועדה לדיון דחוף בעניין, עם כל הנוגעים בדבר בכדי לשקול דרכי פעולה חדשות  ונוספות לקידום הנושא.