בלומנטל בוועידת יבואני הרכב: מקדמים קליטת קו גלנוע ישיר מהמזרח הרחוק

מנכ״ל חברת נמל אשדוד הוסיף כי ״תחום הרכב הוא אסטרטגי מבחינת נמל אשדוד. החברה משקיעה משאבים עצומים בקידום טכנולוגיות ופתרונות שיובילו לשדרוג, ייעול ושיפור השירות הניתן ליבואני הרכב בישראל״. הוסיף: נקים מתקן ייעודי לקליטה וניהול מלאי של 6,000 מכוניות


12:17 ,29.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, השתתף ביום שישי בוועידה השנתית של יבואני הרכב המאורגנת על ידי איגוד לשכות המסחר. הוועידה התקיימה באילת בהשתתפות בכירי ענף הרכב בישראל.

 

במסגרת דבריו בוועידה התייחס בלומנטל לצפי של הנמל להמשך הצמיחה של ייבוא הרכבים לישראל, ואמר ״בשנת 2017 הגיעו לנמל אשדוד למעלה מ-160 אלף כלי רכב ואנו בדירקטוריון ובהנהלת חברת נמל אשדוד מתייחסים לתחום הרכב כאל עניין בעל חשיבות אסטרטגית בהתפתחות העסקית והצמיחה שלנו״. בלומנטל ציין כי "הפעילות של הנמל בתחום הרכב מהווה כרגע רק 15% מהמחזור השנתי, אבל אנחנו רואים בו מנוע חשוב עבורנו ולכן אנו משקיעים משאבים עצומים בפיתוח טכנולוגיות ובמציאת פתרונות שיאפשרו לנו לשפר, לייעל ולשדרג את השירות הניתן ליבואני הרכב״.

 

מנכ"ל חברת נמל אשדוד הוסיף ״הקמנו יחידה תפעולית מקצועית המתמחה בפריקה, אחסנה והכנה למסירה, שפועלת בהצלחה רבה ומשמשת כאמצעי תחרותי עבורנו לכל דבר ועניין. למעשה, אנחנו מצליחים לתת היום ליבואנים מידע נגיש וזמין מרגע פריקת כלי הרכב אוניית הגל-נוע ועד לרגע שהוא יוצא עם המוביל משער הנמל. בין לבין אנו מספקים ליבואנים את כל המידע על הרכב, מצבו, מיקומו, פרק הזמן הנותר לאחסנה שלו וכל הנתונים הנוספים שיאפשרו ליבואנים לתכנן בצורה מיטבית את התפעול שלהם״.

 

בלומנטל תיאר בדבריו בוועידה כיצד במהלך החודשים האחרונים הוכנסו בנמל אשדוד מערכות טכנולוגיות חדישות אשר הפכו את נמל אשדוד להרבה יותר נגיש עבור יבואני הרכב. כניסות המובילים לנמל והזמנת התורים התפעוליים לטעינה ופריקה הן ממוחשבות. טכנולוגיה נוספת שהוכנסה מאפשרת לבצע רישום דיגיטלי מדויק המאתר את המיקום שבו מחנים את הרכב שנפרק מהאוניה.

 

שתי מערכות טכנולוגיות נוספות שייכנסו לעבודה יאפשרו מיפוי מלא של למעלה מ-35 אלף מכוניות לרמה שבה בכל רגע נתון יוכלו היבואנים לדעת בכל עת איפה ממוקם כל רכב, על פי משתנים של סוג, צבע ועוד. בלומנטל ציין כי ״נתונים אלו קריטיים לעבודת היבואן שרוצה לתת שירות טוב ואיכותי יותר ללקוחותיו ולקצר את זמן ההמתנה של לקוחותיו לרכב החדש״. מערכת נוספת, מבוססת RFID תנפיק לכל רכב שנפרק תעודת זהות מצולמת הכוללת את פרטי היצרן, הדגם, הצבע, מספר השלדה והמיקום המדויק של האחסנה שלו בשטח הנמל. על מדבקת הזהות יהיו מלוא הפרטים של הרכב מהרגע בו הוא ירד מהאנייה ועד לרגע שבו הוא יוצא משערי הנמל על גבי משאית ההובלה. בעניין זה הוסיף בלומנטל וציין בפני היבואנים ״ברור לנו שהפרמטרים שכן קשורים בעבודת היבואן הם הזמינות של הרכב המבוקש במלאי שהוא מחזיק והצלחתו להביא לישראל דגם מסוים, שהופך מבוקש וטרנדי, במהירות גבוהה. לכן, אני משוכנע שהדברים הללו חשובים מאוד בעבודה השוטפת ובפעילות האסטרטגית והשיווקית שלכם״.

 

לטענת מנכ"ל הנמל הטכנולוגיות החדישות יאפשרו ליבואני הרכב להתנהל טוב יותר מול התקנה החדשה של רשות המיסים שקובעת שרכבים מיובאים לא יוכלו לשהות בנמלי הים יותר משלושה חודשים.

 

בלומנטל חשף בדבריו בוועידה כי במסגרת התוכנית האסטרטגית יובא בקרוב לאישור דירקטוריון הנמל הקמתו של מתקן ייעודי ייחודי וראשון מסוגו בישראל לקליטה וניהול מלאי של 6,000 מכוניות בו זמנית. ״השימוש במתקן הזה יאפשר מבחינתנו להציע לכם שרותי אחסנה טובים יותר למלאי גדול יותר של רכבים עם מינימום נזקים ומקסימום התייעלות בנושא כוח אדם וזמני המסירה״, אמר המנכ״ל.

 

״לפני מספר שבועות חזרתי ממסע של פגישות אסטרטגיות-עסקיות שקיימה משלחת מהנמל במזרח הרחוק״, סיפר בלומנטל והוסיף כי ״מטרת הנסיעה העיקרית שלנו היתה לבחון אפשרויות להרחבת אלטרנטיבות השינוע והיבוא של רכבים מהמזרח הרחוק לאשדוד. זהו תחום שעד ינואר 2016 היה בבלעדיות לשינוע לנמל אילת. קיימנו פגישות עם ארבע חברות גלנוע שונות שחוצות את התעלה באופן שוטף, מדי שבוע, וחלקן אף מביאות כבר היום כלי רכב לנמל אשדוד בשטעונים מנמל פיראוס ונמלים דומים באזור הים התיכון. שמנו לעצמנו כחברה יעד ברור לקדם קליטת לפחות קו ישיר אחד של רכבים מהמזרח הרחוק לאשדוד״.