בלומנטל: הפסקנו לחלוטין את תופעת הנפוטיזים

מנכ״ל חברת נמל אשדוד ציין בוועידת התחזיות כי חברת הנמל מיישמת תכנית השקעות בהיקף של 2.4 מיליון שקל ופועלת להקמת טרמינל גרעינים חדשני. הוסיף כי חברת הנמל מתכוונת להקים תחנת כוח פרטית עם כוח ייצור של 5 מגה ואט ולחבר את הנמל לגז טבעי


15:02 ,31.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, השתתף היום בוועידת התחזיות של העיתון ״כלכליסט״. בלומנטל סקר את פעילות הנמל בתחום הורדת יוקר המחייה והפחתת העלויות ליבואנים וליצואנים.

 

״לנמל אשדוד יש מקום משמעותי בהפחתת עלויות היבוא והייצוא. ככל שאנחנו מצליחים לחתום על הסכמים להבאת אניות מטען לפקידות ישירות בישראל ככה תעריפי ההובלה הימית עבור היבואנים והיצואנים מוזלים והמשק נעשה משוכלל יותר, שכן ממד הזמן בשרשרת הלוגיסטית מתקצר. התעריפים הללו צריכים להפחית עלויות ובסופו של דבר כל אזרחי ישראל אמורים להרגיש זאת בכיסם. אנחנו פועלים ליישום תכנית אסטרטגית שתגרום לכך שעלויות השילוח לישראל וממנה יופחתו עבור היבואנים והיצואנים״.

 

עוד ציין בלומנטל: ״בשבוע שעבר חתמנו על הסכם עם חברת נמלי ישראל על הקמת טרמינל גרעינים במטרה לשפר את השרות ליבואני הגרעינים ומוצרי הגרעינים בישראל, לקצר את זמן הפריקה ולהפחית את עלויות היבוא. במסגרת הטרמינל נקים את מסוע הגרעינים הארוך בישראל בהשקעה של למעלה כ-240 מיליון שקל. הגדלת נפח הפעילות של הנמל ביבוא הגרעינים והסטתו מהצפון תוביל צמצום שינוע של גרעינים באמצעות משאיות על הכבישים והיא תגרום להפחתת הנסועה, להגדלת הבטיחות בדרכים ותהווה פוטנציאל להפחתת יוקר המחיה כי גרעינים ומוצרי גרעינים הם קמח ולחם, שמן, בשר וחלב״.

 

בלומנטל הדגיש כי 2019 תהיה שנה קריטית עבור חברת נמל אשדוד. ״המוכנות שלנו לקראת עידן התחרות בנמלי הים עולה על הנתיב המהיר לקראת פתיחת הנמלים החדשים בשנת 2021. כחברה עסקית הבנו שעל מנת להגיע ערוך ומוכן לעידן התחרות עלינו לבצע מהלך דרמטי של שיפור ושדרוג תשתיות, פיתוח מערכות טכנולוגיות מתקדמות, שיפור השירות והזמינות עבור הלקוחות. דירקטוריון החברה - בראשות היו״ר אורנה הוזמן בכור -  אישר להוציא לפועל תכנית השקעות בהיקף של 2.4 מיליארד שקל מההון העצמי של החברה. יישום התוכנית יאפשר לנמל אשדוד לקלוט מגה אניות בגודל של 18,000 TEU,

ובכך לשמר את היותו נמל גדול ומרכזי באגן המזרחי של הים התיכון. אניות גדולות הנושאות כמות שיא של מכולות מחייבות רציף עמוק מים, עורף רציף רחב ומנופים גבוהים בעלי כושר הרמה גבוה אשר יוכלו להתמודד טוב יותר עם טעינה ופריקה של מכולות בתפוקות גבוהות. הגעתן של האניות הללו לישראל הן בשורה גדולה ליבואנים, ליצואנים ולהפחתת יוקר המחייה״.

 

מנכ"ל חברת נמל אשדוד התייחס לצעדי התייעלות שהחברה מבצעת. ״בכוונתנו להקים תחנת כוח פרטית עם כוח ייצור של 5 מגה ואט. מבחינת הנמל מדובר בהפחתה של 50% בצריכת החשמל הקבועה של החברה. אנו מתכוונים גם לחבר את הנמל לגז טבעי, דבר שיוביל להתייעלות אנרגטית וחסכון בעלויות התפעוליות״.

 

בסיום דבריו ציין בלומנטל כי תופעת הנפוטיזם בנמל אשדוד הגיעה לסיומה. ״בשנתיים האחרונות אנחנו שותפים לתיקון חברתי גדול דווקא בחברת תשתיות גדולה ומשמעותית כמו חברת נמל אשדוד. הפסקנו לחלוטין את תופעת הנפוטיזים ומתוך 250 עובדי תפעול שנקלטו לעבודה בנמל אין ולו קרוב משפחה אחד. בשנים האחרונות מקדם הנמל גיוון תעסוקתי ובחברה נקלטו נשים לתפקידים שבעבר היו בהם גברים בלבד. להביט בקורס הסוורים של נמל אשדוד ולראות את כמות הנשים שהופכות לסוורות, את יוצאי אתיופיה, דרוזים וערבים- זהו תיקון לנו כפירמה ולנו כחברה ישראלית. השינוי החברתי החשוב ביותר שהיה במאה השנים האחרונות בעולם הוא שילוב הנשים בשוק העבודה, ועדיין בישראל 2019 יש פערים לא מוצדקים בין גברים לנשים ואנחנו צריכים לתקן זאת, כל אחד בחלקת תיקון העולם שלו. היום בו בישראל לא תישאל עוד השאלה האם הורות וקריירה ילכו יחד עבור נשים מצטיינות, היום בו נשים תעסוקנה גם במקצועות התפעוליים כדבר מובן מאליו, יהיה היום בו נדע כי שיפרנו את החוסן הלאומי של ישראל״.