הסתיימו העיצומים בנמל אשדוד

בית הדין האזורי לעבודה קיבל במלואה את עמדת הנהלת חברת נמל אשדוד והורה לסקטור ועד ציוד מכני לשוב לעבודה סדירה ולבצע שעות נוספות. ההסתדרות: "אנו קוראים לעובדי הסקטור להמשיך ולהירשם לעבודה נוספת, בהתאם לסדרי העבודה והוראות ההסכם הקיבוצי המקובלים בנמל"


10:08 ,30.10.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת נמל אשדוד כי ביום שישי בבוקר נענה בית הדין האזורי לעבודה לפניית הנהלת חברת נמל אשדוד והחליט להוציא צו מניעה לעיצומי עובדי הציוד המכני בנמל אשדוד, זאת בהמשך לעיצומים פראיים שהכריזו עובדי סקטור ציוד מכני בנמל אשדוד ביום רביעי בלילה.

 

בדיון שהתקיים בפני הרכב שבראשו השופט משה טוינה קיבל בית המשפט את הודעת ההסתדרות ונתן לה תוקף של החלטה. את הנהלת נמל אשדוד ייצג עו"ד יעקב מלישקביץ, שותף במשרד נ. פינברג ושות'.

 

ההסתדרות הודיעה כי "בשם ההסתדרות ובשם ועד עובדי הציוד המכני אנו מודיעים שלא ניתנה ואין שום הנחיה ארגונית לעובדי סקטור הציוד המכני שלא להירשם לשעות נוספות". מההסתדרות נמסר עוד כי "אנו קוראים לעובדי הסקטור להמשיך ולהירשם לעבודה נוספת, בהתאם לסדרי העבודה והוראות ההסכם הקיבוצי המקובלים בנמל".

 

בהתאם לכך קבע השופט כי "על עובדי הסקטור להמשיך ולהירשם לעבודה נוספת בהתאם לסדר שהיה נהוג".

 

נזכיר כי ביום חמישי מסרה הנהלת חברת נמל אשדוד כי עובדי סקטור ציוד מכני בנמל אשדוד הכריזו על עיצומים פראיים החל מרביעי בלילה. "עובדי סקטור ציוד מכני הפסיקו באופן חד צדדי ובריוני לבצע שעות עבודה נוספות כפי שהם מחויבים במסגרת הסכמי העבודה. הנהלת נמל אשדוד רואה בחומרה רבה את הוראת סקטור ציוד מכני שלא לבצע שעות נוספות באופן חד צדדי ובלתי חוקי. מדובר בעיצומים פראיים הנובעים מכך שהנהלת נמל אשדוד עדכנה את העובדים שבכוונתה לנכות משכרם הפרשים בגין עיצומים ושביתות קודמות, כפי שנקבע על ידי בית הדין לעבודה במסגרת החלטות 'שכר ראוי'.

 

הנהלת נמל אשדוד פנתה ביום חמישי בבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע על מנת לקבל סעדים זמנים בהולים בעקבות העיצומים. הנהלת הנמל מבקשת מביה"ד האזורי לעבודה להורות על צו מניעה וחזרה לעבודה מלאה ותקינה בנמל. הנהלת הנמל קראה להפסקת העיצומים הפראיים הננקטים ולחזרה לעבודה סדירה בתפוקה מלאה בנמל.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי הנהלת הנמל מכבדת את ההידברות מול ועדי העובדים בנמל ופועלת לפתור כל סכסוך עבודה בדרך שכזו. "הנהלת הנמל נאלצה לעשות שימוש בצעדים משפטיים על מנת להשיב את העבודה לסדרה לאלתר ולקיים רציפות תפעולית ושירות ראוי ללקוחות".

 

שי בן-סימון, יו"ר ועד עובדי ציוד מכני בנמל אשדוד, מסר ביום חמישי אחר הצהריים כי "במקום לנקוט בשיתוף פעולה עם ועד העובדים ולקדם את יחסי העבודה, ממשיכה ההנהלה במדיניות של עימותים חסרי תכלית ושימוש בטענות סרק על עיצומים כביכול שאינם מתקיימים במציאות".