טקס הסרת הלוט בנמל אשדוד לזכרו של מוטה ברגר

מוטה ברגר ז"ל, לשעבר מנהל נמל אשדוד ורשות החברות הממשלתיות, הלך לעולמו בשנה שעברה בגיל 81


14:21 ,28.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד ערכה היום (ג') את טקס הסרת הלוט לזכרו של מוטה ברגר ז"ל, לשעבר מנהל נמל אשדוד ורשות החברות הממשלתיות, שהלך לעולמו בשנה שעברה בגיל 81, בתאונת דרכים טראגית במוצאי שבת בקרבת ביתו. 

 

באירוע השתתפו יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד גב' אורנה הוזמן בכור, מנכ"ל חברת נמל אשדוד מר יצחק בלומנטל, מנכ"ל רשות הנמלים לשעבר מר גדעון שמיר, ראש עיריית אשדוד לשעבר מר אינ' צבי צילקר, חברי הנהלת נמל אשדוד, גמלאים , עובדים, משפחה, מכרים וחברים.

 

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, גב' אורנה הוזמן בכור: "מוטה נקרא לנהל את נמל אשדוד בשנות ה-70 הסוערות, כאשר הנמל סבל משביתות ושיבושים בעבודה. חיים לסקוב שהיה יו"ר רשות הנמלים ביקש ממוטה לבוא מנמל אילת לנמל אשדוד להשקיט את הסערה ולהחזיר את הנמל לעבודה סדירה. ואכן כך היה. מוטה זכה לאמונם של העובדים, דיבר בגובה העיניים וכולם ידעו שאצלו שהבטחה תמיד תקוים.  בתבונה רבה התיר את הסבכים שהיו בין העובדים, הוועדים, ההסתדרות, ההנהלה ורשות הנמלים.

 

מנכ"ל נמל אשדוד, מר יצחק בלומנטל: "בזכות ניסיונו העשיר בעולם הנמלים ידע מוטה היטב כי נמל ים צריך עוגן וחברה ממשלתית חייבת ציר מרכזי שמנהל אותה. ככה בדיוק מוטה פעל בשיטתיות כדי להניח את התשתית שנמל אשדוד יהיה נמל הים המוביל בישראל ואחד מהגדולים באגן המזרחי של הים התיכון.  למוטה היה שילוב נדיר של הבנת עולם נמלי הים, ניהול חברות, ניסיון בניהול פיננסי לצד הבנת עולם יחסי העבודה. זה בדיוק מה שהפך אותו למנהל ששמו חרוט באותיות של זהב בהיסטוריה של נמל אשדוד".