יו״ר נמל אשדוד: ירידה של 16% במספר המכוניות שעוברות בנמל

אורנה הוזמן בכור השתתפה בכנס שעסק בתחזיות לקראת מיתון גלובלי וסיפרה על שינוי מגמה בנמלים ועל ירידה במספר האניות הממתינות. הוזמן בכור: ״בימים האחרונים אנו רואים ירידה בפקקים בנמלים״


08:39 ,23.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״רית דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור השתתפה בכנס שהתקיים אתמול תחת הכותרת ׳סדר עולמי חדש - כלכלה בטלטלה: תחזיות לקראת מיתון גלובלי׳.

 

יו״רית דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור, השתתפה בפאנל שעסק בבעיות בשרשרת האספקה, לצד דני שביט, מנכ״ל קבוצת לובינסקי, ורד צרפתי, מנכ״לית משותפת קבוצת צרפתי, וקרן כהן חזון, מנכ״לית טורפז תעשיות. הוזמן-בכור התייחסה לפתרונות אותם מביא הנמל לבעיות בשרשרת האספקה וציינה כי בימים האחרונים יש שינוי מגמה בנמלים: ״אנו פועלים בכל החזיתות בשביל לשמור על זרימת סחורות סדירה, מגיוס עובדים ועד השקעות אדירות בתשתית וטכנולוגיה. בימים האחרונים אנו רואים ירידה בפקקים בנמלים. בנמלי ישראל היו כבר 100 אוניות בהמתנה, אבל בימים האחרונים יש פחות מ-30. עשינו כמה פעולות כדי לתת מענה למשבר העולמי, עקבנו אחרי מה קורה במקומות אחרים וקלטנו 100 עובדים זמניים, אחרי שקיבלנו אישור מההסתדרות. אנחנו גם רואים ירידה בקרב הביקושים, למשל ירידה של 16% במספר המכוניות שעוברות בנמל אשדוד, וגם אלו מפחיתים את הפקקים בנמלים״.

 

הוזמן בכור התייחסה להכנות של נמל אשדוד לתחרות מול נמלים פרטיים באשדוד וחיפה. ״אני נמצאת בתפקיד יושבת ראש בנמל חמש שנים ועובדת על הנושא הזה מההתחלה. נדרשנו לשינוי ה-DNA בנמל, לחשיבה עסקית תחרותית עם מתן דגש לפיתוח תשתיות, שירות לקוחות וחדשנות. נמל אשדוד נשאר עכשיו הנמל הממשלתי היחידי לצד חמישה נמלים פרטיים. השקענו 2.4 מיליארד שקל מהתקציב שלנו כדי להתחרות, שיהיה לנו רציף מים עמוקים, כי הנמלים החדשים תחרותיים. עשינו השקעות בחדשנות, משהו שלא היה בעבר. ראיתי בעולם דברים שצריך להעתיק ולהדביק. הכנסנו חדשנות, יש לנו 50 חברות סטארט-אפ מהעולם והקמנו אקסלרטור וזה סופר חדשני. נוכל להשקיע בחברות הסטארט-אפ ולמכור את הטכנולוגיות לנמלים מובילים בעולם״.

 

נזכיר כי ברבעון הראשון של 2022 חברת נמל אשדוד דיווחה על עלייה של 65% בכמות המטען הכללי ועל הכנסות שיא עבור הרבעון הראשון.