לשכת הספנות לשר התחבורה: פעל למען גיוס עובדים חדשים בנמל אשדוד

חברי לשכת הספנות הישראלית הביעו בפני שר התחבורה תמיכה בגיוס עובדים מיידי לנמל אשדוד. ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות: אם לא יגייסו עובדים הנמל לא יוכל לתפקד כראוי. וזה בפני עצמו סקנדל ושערורייה״


12:35 ,26.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

למערכת PORT2PORT נודע כי לשכת הספנות הישראלית פנתה בתחילת השבוע במכתב לשר התחבורה בו היא מביעה תמיכה ללא סייג בגיוס עובדים חדשים לנמל אשדוד, ומבקשת משר התחבורה ישראל כץ כי יעשה ככל יכולתו על מנת שגיוס העובדים יצא אל הפועל במהירות האפשרית. בשיחה שערכנו עם ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, הוא טען כי נושא גיוס עובדים חדשים צריך להיות חיוני לשיקוליה הראשוניים של חברת נמל אשדוד. ״זה בכלל לא נתון לוויכוח, ואם לא יגייסו אנשים הנמל לא יוכל לתפקד כראוי. וזה בפני עצמו סקנדל ושערורייה״.

 

לדברי ד״ר זבה, החלטת נמל אשדוד לגייס 80 עובדים חדשים הינה החלטה הכרחית וחשובה, ויש צורך להוציא אותה אל הפועל בצורה מיידית. ״המצב הנוכחי בנמל אשדוד הופך להיות קטסטרופלי״, ציין ד״ר זבה. ״והוא גורם לעלייה מתמדת בעלות האניות והסחורות״.

 

״לא ברור מדוע העובדים מעוניינים לסכל את גיוס העובדים. הרי הנמל עבר מזמן את הניצולת המקסימלית שלו, ובמקום שהעובדים יהיו שמחים שמקום העבודה שלהם משגשג ופורח הם מאיימים להשבית אותו? הדבר לא יתרום להפיכת הנמל למקום טוב יותר ורק יוציא לנמל שם רע. המשימה העיקרית של הנמל, דהיינו להיות מוכנים לתחרות העתידית, לא תושג בצורה שכזאת. לדעתי, הסכנה לעתיד העובדים במצב של אי גיוס היום גדולה הרבה יותר מאשר תחרות עתידית״.

 

לדברי ד״ר זבה, יש עוד שלוש שנים עד לפעילות הנמלים החדשים ולכן החשש שלהם מפיטורים הוא לא הגיוני. ״יכול מאוד להיות שיש להם מניעים נסתרים״, טען ד״ר זבה, ורמז לדבריו של אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, שהם לא מתנגדים לגיוס עצמו. 

 

נשיא לשכת הספנות ציין כי חברי הלשכה מתכוונים לעשות כל שביכולתם על מנת להבטיח שכלכלת ישראל ומיליוני תושביה לא יסבלו יותר עקב ניסיונם של עובדי נמל אשדוד למנוע גיוס של עובדים חדשים לנמל.