מנכ"ל נמל אשדוד: בעתיד יעבדו הנמלים באוטומציה כמעט מלאה

בלומנטל התייחס לחידושים הטכנולוגיים בעולם הספנות וציין כי "בקרוב יתבצעו תהליכי פריקת מכולות באמצעים משוכללים וללא מגע יד אדם ועלינו להיערך לכך"


09:51 ,17.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל נמל אשדוד יצחק בלומנטל השתתף שבוע שעבר בכנס התשתיות הלאומיות של מידע כנסים, וציין במסגרת מושב הפתיחה בו השתתף על התשתיות הלאומית: "בשנת 2021 מתוכנן להיפתח הנמל החדש בסמוך לנמל אשדוד. פתיחתו של נמל זה היא חלק מהשינויים שעולם התחבורה הימית עובר כעת. מעבר לכך נמצאים עולם הספנות ועולם הנמלים בשיאו של מהפך טכנולוגי. שינויים אלו גורמים לנו בעולם הנמלים להיערך לכך אחרת ולשים דגש על מכשור ייחודי, הכשרות מקצועיות לעובדים בתחומים חדשים בהם אלקטרוניקה, רובוטיקה, מכניקה וקליטת עובדים בתחומים אלו. בקרוב יתבצעו תהליכי פריקת מכולות באמצעים משוכללים וללא מגע יד אדם ועלינו להיערך לכך. זהו האתגר האמיתי.

 

מעבר לכך, הוסיף בלומנטל, כי בתחום הספנות גם ניכרת מגמת השינוי וההתחדשות, במסגרתה מגיעות מגה-אניות עם קיבולת מכולות עצומה בגדלים של עד 18,000 TEU. רק לאחרונה הגיעה לנמל אשדוד אניית ענק שעל סיפונה 10,000TEU  ואניות מסוג זה יגיעו בכל שבוע. לצורך כך נדרשו פעולות תשתית מתאימות ובהן השקעת משאבים רבים בהעמקת הנמל הקיים, חיזוק רציפים, רכישת מנופים מתאימים והגבהתם, הכשרת כוח אדם וניווט מקצועי של כוח אדם, פעולות בהן השקענו עד כה כחצי מיליארד שקלים.

 

נמל אשדוד הוא השער הכלכלי של מדינת ישראל והוא גם בעל הפוטנציאל הרב ביותר לקחת חלק בתהליכי שיטעון לפריקת מכולות בכמויות קטנות יותר לנמלי משנה במדינות סביב לנו. זהו אתגר רב לאומי גדול שניתן להפיק ממנו תועלת רבה".