נהגים בנמל אשדוד פתחו בשביתה

העיצומים ימנעו פריקת אוניית מכוניות שאמורה להיכנס לנמל במוצאי שבת ובאים במחאה על דרישת מנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל להקצות לו נהג מחוץ למאגר הנהגים. חברת הנמל: "ניסיון גס להתערב בסוגיות הנמצאות בסמכות ההנהלה"


12:21 ,24.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נהגים מקצועיים בנמל אשדוד הכריזו הבוקר (ה') על שביתה, לטענתם במחאה על התנהלותו של מנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל.

 

לדברי הנהגים, החליט בלומנטל להשתמש בשירותים של נהג צמוד. בעבר היה תקן לתפקיד נהג מנכ"ל הנמל, אך זה בוטל על ידי המנכ"ל הקודם שוקי סגיס, שהחליט לנהוג בעצמו.

 

בהודעה שהוציא יועץ התקשורת של ועד העובדים בנמל חיים קוזניץ נמסר, שלאחר כניסתו של בלומנטל לתפקיד, פנו מלשכתו לאחראי על הנהגים בנמל משה בוכניק וביקשו ממנו להקצות נהג שיסיע את המנכ"ל לנסיעה מסוימת. בוכניק נענה והקצה לבלומנטל נהג מתוך מאגר הנהגים בנמל, שמונה שישה נהגים שעובדים בשלוש משמרות. אלה עוסקים בפריקת מכוניות מאוניות ובהסעות בנמל ומחוצה לו.

 

לאחרונה נטען שבלומנטל מסרב לקבל נהגים מהמאגר ודרש לקבל נהג מסוים, דרישה שגרמה לשיבושים בסידור העבודה ואילצה את הנמל להזמין נהגי קבלן, שעלותם גבוהה בהרבה על עלותו של נהג נמל.

 

אמרה יו"ר ועד סקטור מינהל, אקדמאים ועצמאים בנמל אשדוד מיכל לוגסי: "אם בלומנטל רוצה נהג צמוד, שיערב לו. הוא יכול לדרוש תקן לנהג. לא יתכן שהוא יחליט לגרוע נהג ספציפי ממצבת העבודה של הנמל לטובת נסיעותיו ובכך לשבש סידור עבודה שלם. אחראי הנהגים יוכל להמשיך ולהקצות לו, מעת לעת, נהג פנוי מתוך המאגר הקיים.

 

"ערב חג הפסח דרש בלומנטל מרמ"ד משאבים לוגיסטיים של הנמל להעמיד לטובת עוזרו האישי ליאור שטרק רכב תפעולי גדול של הנמל לשימושו האישי במהלך ימי החג. דבר זה אסור בתכלית האיסור, מה גם ששטרק נהנה מרכב צמוד של חברת ליסינג שהנמל משלם תמורתו".

 

בשל התנהלות בלומנטל, הורתה לוגסי לנהגי הנמל לחדול, בשלב זה, מעבודתם. שביתת הנהגים תמנע פריקת כלי רכב מאוניית המכוניות שאמורה לפקוד את הנמל במוצאי שבת הקרובה ובנוסף תגרום לשיבושים רבים למהלך העבודה התקין של הנמל.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "ועד המינהל בנמל אשדוד פתח היום בבוקר בשיבושי עבודה של הנהגים, תוך ניסיון גס להתערב בסוגיות הנמצאות בסמכות ההנהלה. הנהלת החברה לא תאפשר לוועדים להמשיך לנסות להתערב בנושאים הקשורים באחריות ניהולית. למנכ"ל הנוכחי, כמו לקודמיו ולמנכ"לים אחרים בחברות ממשלתיות, ישנו תקן של נהג קבוע. המנכ"ל החליט לוותר על תקן זה, על מנת לחסוך לחברה. עקב שעות העבודה המרובות של המנכ"ל ומשיקולי בטיחות, ישנן נסיעות שמצריכות סיוע מעת לעת בנהג של החברה. החברה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה להחזרת העבודה לסידרה ותנקוט באמצעים כלפי העובדים ששיבשו את העבודה".