נמל אשדוד: השקעה של 1.3 מיליארד שקל בפרויקטים אסטרטגיים

במסגרת הפרויקטים נרכש מנוף גשר חדש, יוגבהו שני מנופי גשר קיימים, יירכש ציוד כגון מלגזות ומכולנופים. כבר כיום הנמל ערוך לקליטת אניות בשוקע של 14.8 מטרים עומק


13:41 ,01.10.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד משקיעה מאות מיליוני שקלים בהצטיידות ושדרוג תשתיות לקליטת אוניות ענק חברת נמל אשדוד ממשיכה בהערכות לקליטת מגה אניות ברציפים ומשלימה בימים אלה השקעה של מאות מיליוני שקלים להצטיידות, פיתוח ושדרוג התשתיות בנמל

 

חברת נמל אשדוד משלימה בימים אלו מהלך ראשון של הצטיידות בתשתיות חדשות, שיפור ההון האנושי ושדרוג תשתיות פיסיות קיימות על מנת לחזק את קליטתן של מגה אניות משא ברציפים.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי במסגרת יישום התכנית האסטרטגית של חברת הנמל תשקיע החברה סכום של כ-1.3 מיליארד שקלים בפרויקטים אסטרטגיים הכוללים העמקת רציפים, עורף אוטומטי ורכישת מנופים. במסגרת תכנית ההצטיידות ושיפור התשתיות הוכנס לשימוש סימולטור ייחודי לשיפור היכולות של המנופאים, נרכשו והוחכרו סירות נתב וגוררות חדישות, אושרה בניית מסוע גרעינים ברציף 21, ובימים אלו אנו מתחילים את תהליך הגבהת המנופים והארכת הזרועות שצפוי להסתיים בינואר 2018.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר פירוט של הפרויקטים להצטיידות ושדרוג התשתיות שבוצעו בנמל אשדוד במהלך התקופה האחרונה: פרויקט רכישת מנוף גשר - המנוף יאפשר פריקה באניה ברוחב 22+1, בעל יכולת הרמה של 45 מטרים מעל הרציף. המנוף יהיה המנוף השביעי ברציף 23. צפי להפעלתו בנמל ברבעון השני של שנת 2019. עלות כ-12 מיליון יורו.

 

פרויקט הגבהת המנופים – הגבהת שני מנופים ב-9 מטרים והארכת הזרוע בכ-5.5 מטרים. הדבר יאפשר הגדלת יכולת הפריקה באנייה על ידי קבלת שתי שורות נוספות שיגדילו את היכולת ל-20+1. כמו כן המנופים הללו בעלי יכולת twinlift. סיום הפרויקט מתוכנן לרבעון הראשון בשנת 2018, ועלותו כ-8 מיליון יורו.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר על הצטיידות נוספת במסגרתה יירכשו מלגזות למכולות ריקות (3 מתוכן מותאמות לעבודה בגובה 6 ) דבר אשר יגדיל את כמות המלגזות ל-15. בנוסף, יירכשו מכולנופים חדשים והחלפת הישנים (מכולות מלאות עד 45 טון) – סה"כ 11 בנמל.

 

במקביל, מתבצעים שדרוגים במערכת החשמל והבקרה במנופים הפועלים בנמל אשר ישפרו את זמינות המנופים שיהיו בעלי יכולת twinlift למכולות ריקות. עלות נאמדת בכ-6 מיליון יורו. מדובר בפעילות שמתבצעת בשוטף וצפויה להסתיים ברבעון השני בשנת 2020.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי היא מתמידה בשיפור יכולותיה וכעת היא ערוכה וקולטת אניות באורך 367 מטרים ושוקע של 14.8 מטרים עומק. לאחר סיום ההשקעות והשדרוגים חברת נמל אשדוד תוכל לקלוט אוניות באורך 400 מטרים. נדגיש כי מעגל הסיבוב מותאם בבריכת הנמל לאוניות באורך של 400 מטרים.