הבוקר (ב') במהלך משמרת א' התנהלה העבודה בנמל אשדוד כסדרה, פחות או יותר, למרות תפוקות נמוכות יחסית בקו המים, אולם הבעיה אמורה להתגבר במהלך משמרת ב', לאור פקידות נוספות של אוניות את הנמל.
במהלך הבוקר נמצאו 13 אוניות בעבודה בתוך הנמל, כשחמש נוספות המתינו לתורן להיכנס. העבודה בקו המים התנהלה ב-20% מהתפוקה הרגילה, עם כ-40-50 פעולות לעגורן.
אולם במהלך משמרת ב' אמורות להיכנס לנמל תשע אוניות נוספות, מה שמותיר סימן שאלה בנוגע לאפשרות הנמל להתגבר על הפער שייווצר, במידה והתפוקות יישארו כשהיו במשמרת א'.
בתגובה נמסר מהנהלת נמל אשדוד: "בית הדין לעבודה ידון מחר (ג') בעתירת הנהלת נמל אשדוד נגד שיבושי העבודה בנמל ושיבוש כניסת המשאיות בשערי הנמל. הנהלת הנמל משלמת לעובדים שכר עבודה, אשר ישקף את התפוקות הנמוכות ואשר יגיע עד לתשלום של 20% מהשכר בלבד. כלומר, עובדי מערכת TOS, החולשת על פריקת וטעינת המכולות, גורמים לעובדי מערכת התיפעול להפסיד הכנסות שכר, שכן השיבושים ב-TOS מפחיתים את כמות המכולות המטופלות. מתקבל הרושם, שיו"ר ועד עובדי הנמל אבינועם שושן מנהל את הקמפיין האישי שלו לבחירות לראשות הוועד על גבם של עובדי הנמל ולקוחותיו".
אמר נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה: "לכאורה, העובדים מפירים את החוק, היות ולא הוכרז הפעם על סכסוך עבודה. נצר מצב לפיו שובתים יום יומיים, הולכים לבית המשפט, בית המשפט מחזיר לעבודה ואף אחד לא סופר את הנזק שנגרם לכול הגורמים המעורבים. כולם מתנהגים כאילו ליצואנים אין הוצאות, ליבואנים אין הוצאות, לחברות הספנות אין הוצאות, למשלחים אין הוצאות, לתעשיינים אין הוצאות, וכן הלאה".