נמל אשדוד ירכוש ציוד נקי לפריקת וטעינת צובר

לפי יו"ר דירקטוריון חברת הנמל גדעון סיטרמן, עלות המערכת היא 100 מיליון שקל. הנמל מפעיל גם תוכנית למדידת טביעת רגל פחמנית בפריקה ובטעינת מכולות


00:00 ,07.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד תצטייד במערכות פריקה נקיות של מטעני צובר בהיקף של כ-100 מיליון שקל. כך אמר יו"ר דירקטוריון חברת הנמל רו"ח גדעון סיטרמן.

סיטרמן: "מדובר במהפכה של ממש בפריקה ובטעינה של צוברים בנמל אשדוד. סוף עידן החופן והמשפך ומכאן שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, שמונעות לחלוטין זיהום אוויר וזיהום ים.

"נמל אשדוד מהווה חוליה מרכזית בשרשרת הלוגיסטית. ככזה, יש לו יכולת ושאיפה להשפיע על עולם הקיימות ועל ממשקי התחבורה (משאיות ואוניות) ועל המפעלים והתעשייה בישראל בכלל".

סיטרמן התייחס גם לתוכנית הנמל להפחתת זיהום אוויר: "חברת נמל אשדוד מפעילה תוכנית למדידת טביעת רגל פחמנית (carbon footprint) מפעילותה בפריקה ובטעינה של מכולות ולצידה תוכנית להפחתה בטביעת הרגל הפחמנית לאורך מספר שנים. התוכנית מגובה במעבר לצריכת חשמל המיוצר 100% מגז טבעי ונותנת עדיפות לרכש ציוד ירוק. תוכנית נוספת שהחלה לפעול אשתקד, היא התוכנית ייחודית למתן תמריצים כלכליים לאוניות הפוקדות את הנמל ומצוידות במערכות להפחתת זיהום אוויר. התמריץ ניתן בהתאם למידת הזיהום שיוצרת האונייה, ולגודלה".