נמל המבורג: מספר הפקידות של אניות הענק בעלייה מתמדת

במהלך החציון הראשון של השנה זכה הנמל ל-54 פקידות של אניות בנפח של 18,000 TEU ומעלה – פי חמישה מהתקופה המקבילה בשנת 2015. ברציף 5 חמישה מנופי גשר


13:13 ,24.10.2017 מאת: מירב רונן

נמל המבורג מדווח על עלייה חדה במספר אניות הענק שפוקדות אותו במהלך השנתיים האחרונות. מהנתונים עולה כי בחציון הראשון של 2017, אניות עם נפח קיבולת של 18,000 TEU ומעלה פקדו את הנמל 54 פעמים – למעלה מפי חמישה בהשוואה לחציון הראשון של 2015. לגבי אניות שנפח הקיבולת שלהן הוא בין 14,000 TEU ל-17,999 TEU הרי שהמספר הכפיל את עצמו במהלך תקופה זו.

 

בשנה שעברה חברת הניהול של הנמל, HHLA (Hamburger Hafen und Logistik AG) הזמינה שלושה מנופי גשר חדשים עבור טרמינל המכולות CTT על מנת שיוכל לטפל באניות בנפח של 20,000 TEU ומעלה.

 

בכיר בהנהלת HHLA ציין כי ״החברה עשתה את ההשקעה הנדרשת בזמן הנכון כדי לשדרג את הטרמינל על מנת שיוכל לטפל באניות הגדולות בעולם, אשר נכנסות יותר ויותר לפעילות על ידי הבריתות הימיות. כעת יש בנמל המבורג שלושה מקומות עגינה יעילים ביותר אשר מסוגלים לטפל באניות הגדולות ביותר הקיימות כיום״.

 

נציין כי ב-20 באוקטובר הפכה אניית Cosco Netherlands לאנייה הראשונה שטופלה על ידי חמישה מנופי גשר חדשים ברציף 5 טרמינל CTT. שלושה מן המנופים האלה נכנסו לשימוש ימים ספורים לפני כן. עד כה פעלו ברציף שני מנופי גשר שהחלו את פעילותם ברציף בנובמבר 2016.

 

האנייה COSCO Netherlands בנפח קיבולת של 13,400 TEU הגיעה לנמל המבורג ביום שישי שעבר ועזבה בשבת. במהלך פקידתה האנייה טענה ופרקה כ-7,000 TEU.

 

תומאס קוך, מנכ״ל טרמינל CTT, ציין כי ״הטיפול באניית קוסקו היה המבחן הראשון עבור המנופים החדשים שלנו, והם עברו אותו בהצטיינות – מדובר במנופים אמינים ביותר והם עבדו כמצופה. רציף 5 בטרמינל שלנו מצויד כעת בצורה המיטבית לטיפול באניות הגדולות ביותר בעולם״.

 

נציין כי לחמשת מנופי הגשר בטרמינל CTT אורך זרוע של 74 מטר וגובה הרמה של 51.5 מטר מעל הרציף. המנופים מיועדים לטיפול מיטבי באניות מכולה בעלות 24 שורות מכולה לרוחב ויכולים לפרוק שתי מכולות 20 רגל בו זמנית. כל מנוף גשר שוקל 1,500 טון ויכול להתמודד עם מטען מקסימלי של 63 טון.