גד שפר: "הכרזה על סכסוך עבודה בנמל חיפה היא מבחינת לשרוף את המועדון"

נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון קורא לעובדי הנמל לפעול במשותף במטרה להבטיח את המשך פעילותו המסחרית


00:00 ,13.08.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון ד"ר גד שפר קורא לעובדי נמל חיפה לשתף פעולה עם לשכת המסחר בכדי להבטיח שתוכניות לפיתוח הנמל לא יפגעו בפעילותו המסחרית.

זאת בעקבות הפרסום אתמול (א') ב"PORT2PORT", על כך שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמל.

ההכרזה על סכסוך עבודה בעקבות אישור המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את תוכנית חזית הים העירונית, במסגרתה יתפנה אזור הנמל המערבי לטובת אזורי תיירות, בידור וציבור.

שפר מסר, שמטרתם המשותפת של העובדים ושל המשתמשים בשירותי הנמל צריכה להיות הבטחת המשך פעילותו המסחרית של הנמל במלוא ההיקף וכן מניעת פגיעה בפעילות. "יש להיזהר", אמר, "שמא המאבק בדרך של סכסוכי עבודה לא יהיה בבחינת כריתת הענף שעליו יושבים הן העובדים והן היבואנים והיצואנים, המיוצגים על ידי לשכת המסחר.

"צעדים ארגוניים – סכסוכי עבודה, עיצומים ושביתות – יפגעו בכושר התחרות של נמל חיפה ובפעילותו המסחרית יותר מאשר כל תוכנית פיתוח. אני מציע לעובדי הנמל לשבת יחד ולעבד תוכנית פעולה, שתשכנע את מקבלי ההחלטות לוודא כי פיתוח התיירות בחיפה, החיוני לעתיד כלכלתה, לא ייעשה על חשבון פעילותו של הנמל, וכי יינקטו כל הצעדים האפשריים לפיתוח הנמל וקידומו, לפני שיילקחו ממנו שטחים למטרות פיתוח התיירות.

"השמירה על פעילותו הסדירה של נמל חיפה חשובה דווקא עכשיו, כשאנחנו עדים לירידה ביצוא, לעלייה באבטלה ולסימני מיתון בארץ, בצד משבר כלכלי בעולם. לנמל חיפה יש היום מתחרים קשים על המטענים המתמעטים. להילחם בדרך של סכסוכי עבודה זהו פתרון של לשרוף את המועדון. בתקופה כזו, אין ודאות שמישהו יבנה את המועדון, החיוני לכולנו, מחדש.

"המאבק של העובדים הרי אינו נגד חברת נמל חיפה, וגם לא נגד בעלי המטענים וחברות הספנות. ספק בעיני אם סכסוכי עבודה הם שישכנעו את מקבלי ההחלטות. זה הזמן לחשיבה על פעולה משותפת, שתביא לשמירה על עתידו של הנמל".

יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג'מן מסר בתגובה: "הדבר האחרון שאנו עושים הוא הכרזה על סכסוך עבודה, ורק כשכלו כל הקיצין. אנו תמיד מעדיפים לעבוד במצב של שיתוף פעולה, הרמוניה, תוך כיבוד הסכמים וכבוד הדדי. לרוב, משרד האוצר, או גופיו השונים, הם אלה שגוררים אותנו למאבקים. אני מקווה שאת הבקשה של גד ילמדו באוצר".