הגוררת "אלעד" נכנסה הבוקר לנמל חיפה

הגוררת, אחות ל"אילן 1", הינה חזקה יותר (75 כוח סחב דחף) ובעלת כ-300 שיפורים מכאניים וטכנולוגיים


14:29 ,24.11.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר (ג') נכנסה לנמל חיפה הגוררת החדשה, שהגיעה לישראל בהפלגה ישירה מצפון ספרד, שם נבנתה במספנה מקומית.

 

הגוררת נכנסה לנמל כשהיא מלווה בשלוש מאחיותיה, שצפרו והפעילו זרנוקי מים לכבודה כמקובל בטקסים ימים מסורתיים.

 

הגוררת, "אלעד" שמה, אחות ל"אילן 1", חזקה אפילו יותר מהגוררת אחות. במבדקי הים שנערכו היא נמצאה כבעלת 75 טון כוח סחב דחף, והיא בעלת שלל שיפורים נוספים, מכאניים וטכנולוגיים.

 

הגוררת נקראת על שמו של אלעד רם ז"ל, בנו של עצמון רם, שהיה קברניט גוררות בכיר בנמל חיפה ופרש לגמלאות בשנת 2000. אלעד, לוחם צה"ל, נהרג במהלך מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006.

 

כאשר תיכנס ה"אלעד" לפעילות מלאה בעוד כחודש ימים, יאפשר צי הגוררות של נמל חיפה הכנסת אוניות ענק למסוף הכרמל באופן מהיר ובטיחותי. לאחר שבתקופה האחרונה נעזר הנמל בהכנסת אוניות של ברית הספנות 2M בגוררת קיסריה, שמשמשת להכנסת אוניות פחם בתחנת הכוח בחדרה.

 

 

מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן: "מדובר בתוספת כוח משמעותית מאוד למחלקת הים של נמל חיפה. אני מודה לכל מי שסייע לנו להביא גוררת מתקדמת ואיכותית שכזו לחיפה בזמן קצר ובעיתוי מצוין עבורנו, עם תחילת פעילות קו ה-2M. ראינו את הנולד וחשבנו לטווח ארוך, וכך אנו נמצאים היום עם שתי גוררות גדולות וחזקות לטובת אוניות הענק. תודה גדולה לאנשי נמל חיפה ברכש ובמחלקת הים, ולעומרי דגול ואנשיו מחברת דוקפורט, שליוו אותנו לאורך כל הדרך".

 

 

תמיר מיכאלי, נתב בכיר נמל חיפה: ״חייבים להבין שלהכניס אוניית ענק של 120 אלף טון ומעלה לרציף בנמל חיפה מחייב כוח גוררות עצום. היות וצפינו את העתיד, הצלחנו לרכוש את הגוררות החזקות האלה שמאפשרות את כל זה. כשהמשימה היא להכניס אוניות ענק כאלה, עם כזו מאסה שאין להן יכולת תמרון עצמאית, לקבל גוררת כמו ה'אלעד' שנכנסה היום זו בשורה גדולה״. 

 

עומרי דגול, מנכ״ל דוקפורט, חברת ניהול הפרויקטים שליוותה את בניית הגוררת: ״יחד עם מספנת זמקונה הספרדית שעשתה עבודה נהדרת, הכנסנו כ-300 שיפורים בגוררת 'אלעד' אל מול אחותה הוותיקה, הגוררת 'אילן'; ה'אלעד' גם חזקה יותר ובעלת מנוע משופר של חברת MAN. הגדלנו את נגישות ההפעלה והתחזוקה של הגוררת, הוספנו מדחסים, שינינו את מבנה הארובה, כדי שלסקיפר הגוררת יהיו זוויות ראייה משופרות, ועוד״.