הוולחו"ף אישרה את תוכנית המתאר לפיתוח חזית הים העירונית בחיפה

תוכנית המתאר הארצית קוראת להפיכת הנמל המערבי לנוסעים בלבד, פתיחתו וחיבורו לעיר והפיכת האזור למתחם בילוי, פנאי, מסחר ומגורים


00:00 ,01.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחו"ף) אישרה אתמול (ד') פה אחד את תוכנית המתאר הארצית לפיתוח חזית ים עירונית בחיפה, תמ"א 13 א'/3.

בדיון שהתקיים בירושלים עמדו חברי הוועדה על חשיבות התוכנית ליצירה עוגן תיירותי משמעותי לחיפה וחיזוק הקשר של העיר לים.

סגנית וממלאת מקום ראש העירייה חדווה אלמוג, שייצגה את העירייה בדיון, אמרה שההחלטה מהווה למעשה ישורת אחרונה לקראת אישורה הסופי של התוכנית, שתשנה את פני העיר כולה. עם השלמת התוכנית תיווצר בחיפה שדרת תיירות חדשה, שתחילתה בטיילת לואי שעל הר הכרמל, המשכה בגנים הבהאים וסופה בנמל, שייפתח את שעריו לציבור הרחב.

תוכנית המתאר כוללת הוראות של תוכנית מפורטת, שהוכנה על פי החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, במטרה לממש את הקמת חזית הים העירונית בחיפה ופתיחתה לציבור בחלקו המערבי של נמל חיפה.

התוכנית מגדירה את הנמל המערבי כנמל נוסעים בלבד והקמת חזית ים עירונית בשטח הנמל המערבי, שיכלול טיילת, בתי קפה, מסחר, מגורים ומוסדות ציבור.

מטרת התכנית, כפי שנוסחה בהוראות המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, היא "לאפשר פיתוח חזית ים עירונית ראשית לחיפה, שתהווה מוקד לפעילויות עירוניות דוגמת תיירות, בילוי, מסחר, פנאי ונופש, בראיית הצרכים וחזון העיר חיפה, בשילוב, ותוך מתן מענה הולם, לגורמים סמוכים וגובלים ובכללם מערכת הביטחון והנמל".

התוכנית עוררה את התנגדות עובדי נמל חיפה, בשל הצורך לפנות את שטח הרציף המערבי.

מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן: "אזור הנמל יזכה לפיתוח חסר תקדים כמוקד פעילות פנאי ונופש, שישרת את כל צפון המדינה".

יצוין שבתחילת השבוע אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה את תוכנית חזית הים העירונית, שצפויה לעלות עתה לדיון במועצה הארצית לתכנון לבנייה.