הקווין אליזבת' בנמל חיפה

מחר יתקיים באניה טקס חגיגי במעמד ראש עיריית חיפה, מנכ"ל נמל חיפה ור/ח האניה בו יוחלפו דגלים ומגינים; חודש שיא לתיירות הימית בחיפה: למעלה מ-30 אוניות של חברות הספנות הגדולות בחודש אחד. פעילות גבוהה במיוחד צפויה גם בחודש נובמבר


00:00 ,06.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

האוניה קווין אליזבת' הגיעה הבוקר לראשונה לישראל ופקדה את נמל חיפה. "המלכה", הנחשבת לשם דבר בספנות הנופש בעולם, תעגון בנמל חיפה בלבד, למשך יומיים בלבד.

נציין כי האניה "קווין אליזבת" שימשה במשך שנים רבות כמודל שעל פיו נבנו אניות נופש אחרות בזכות גודלה, הפאר הרב, רמת השירות לנוסעים ומסלולי ההפלגה. הצלחתה ופרסומה העולמי של "קווין אליזבת" הביאו את בעלי האניה, חברת הספנות האנגלית "קיונארד", לקבל החלטה לבניית אניות נוספות כדוגמתה "קווין ויקטוריה" ו"קווין מרי".

 

איתן איוון מחברת א.מ.א, המייצגת בישראל את חברת "קיונארד", מסר כי "באניה 12 סיפונים, 85% מהחדרים הם חיצוניים, 71% מהחדרים עם מרפסות ויש בה 12% סוויטות מפוארות. משקלה 90,400 טון והיא יכולה לארח 2,092 נוסעים", הוא הוסיף כי "המיוחד באוניה זו הוא מספרם הגבוה של אנשי הצוות, 900 אנשי צוות, זהו כמעט יחס של איש צוות אחד על כל שני נוסעים".

 

נזכיר כי עם פרוץ האינתיפאדה בשנת 2000 הפסיקו האניות להגיע לישראל והגעתה של "קווין אליזבת" הבוקר, הינה במסגרת הפלגתה הראשונה לישראל לאחר 11 שנים. איוון מציין כי "אנו היינו הראשונים שחידשו את תנועת הקרוזים לישראל בשנת 2007. הגעתה של קווין אליזבת היא "הכשר" לתיירות הבינלאומית לישראל. עבורנו זו סגירת מעגל".

 

בחברת א.מ.א מציינים בגאווה כי הפלגת הבכורה לארץ מצטיינת בתפוסה מלאה של כל החדרים באניה. על מנת להתמודד עם 3,000 הנוסעים ואנשי הצוות שיגיעו על האניה, הטיסה רשות האוכלוסין וההגירה צוות של אנשי ביקורת הגבולות לחו"ל. הצוות יערוך את ביקורת הגבולות על האניה תוך כדי ההפלגה לארץ.

 

נציין כי חברת הספנות האנגלית "קיונארד" שייכת לתאגיד הספנות "קרניבל".

 

התיירות הימית בנמל חיפה ממשיכה לצמוח

 

34,324 תיירים הגיעו לנמל במהלך חודש אוקטובר, זאת לעומת 20,700 בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 66%. נתון זה לא הושפע מהסטת האוניות מנמל אשדוד, זאת לאור העובדה שכל האוניות היו אמורות ממילא להגיע לחיפה לפני או אחרי ההגעה לנמל אשדוד.

יחד עם זאת, עומס האוניות בנמל חיפה גדל משמעותית וכך יימשך גם בשבוע הבא, כאשר כמעט כל האוניות יישארו בנמל חיפה בין יומיים לשלושה. בשבוע הבא צפויות בין 3 ל-6 אוניות מידי יום ונמל חיפה ממשיך בהיערכות המיוחדת: במהלך כל היום ינחו צוותים גדולים את המגיעים ואלו עומדים לרשות התיירים, הנוסעים הישראלים, מדריכי התיירים, חברות האוטובוסים וסוכני האוניות. בנסוף, עדכונים שוטפים נמצאים בדף "תנועת הנוסעים" באתר האינטרנט של נמל חיפה.

נזכיר כי מתחילת השנה ועד לסוף אוקטובר הגיעו לנמל חיפה 128,656 תיירים (הנתון לא כולל יציאות וכניסות של נוסעים ישראלים, אלא של תיירים בלבד), זאת לעומת 65,424 תיירים בתקופה המקבילה אשתקד.

גם החודשים נובמבר ודצמבר צפויים להיות פעילים במיוחד, כולל חזרתה של ה-MSC MAGNIFICA  למספר ביקורים בנמל כשעל סיפונה בכל הפלגה כ-3,000 תיירים ואלף אנשי צוות.

הגידול במספר התיירים עולה על התחזית לשנת 2011 שניתנה ע"י הנמל בתחילת השנה, וחלקו מוסבר בעקבות הסטת אוניות מאזורים כמו מצרים ותוניסיה לחיפה, זאת עקב חוסר הוודאות הביטחוני השורר במדינות צפון אפריקה. יש לזכור שעקב האירועים במצרים, ירד מאוד מספר התיירים המגיעים לביקורים של יום או יומיים בישראל דרך מעבר הגבול בטאבה, כך שהתיירות הימית הופכת למרכיב חשוב אף יותר.