חיפה: נחנכה כיכר מנו ע״ש מרדכי מנו

לבקשת משה מנו נחנכה בחיפה ״כיכר מנו״ ע״ש אביו מרדכי מנו ז״ל שהיה ממייסדי העיר ומחלוצי הספנות בישראל. משה מנו: ״ניתנה לי הזכות להגשים את כל חלומותיו של אבי שלא הספיק להגשימם בחייו הקצרים״


11:36 ,31.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

עיריית חיפה הנציחה את מורשתו של מרדכי מנו ז״ל, ממייסדי העיר ומחלוצי הספנות העברית בארץ ישראל, בטקס קריאת שמו בכיכר ברחוב יפה נוף - ״כיכר מרדכי מנו״.

 

בטקס מרגש, בהשתתפות ראש העיר עינת קליש רותם, ילדיו, נכדיו, ניניו בני משפחתו של מרדכי מנו ז״ל ואישים נוספים, נחנכה הכיכר הצופה ממרומי הכרמל אל פני הנמל ומפרץ חיפה, המקום שבו עבד מרדכי כל חייו עד פטירתו לפני 53 שנים.

 

בנו וממשיך דרכו משה מנו, ציין בהתרגשות: ״הייתי רק בן 14 כשאבי נפטר. ניתנה לי הזכות להגשים את כל חלומותיו של אבי שלא הספיק להגשימם בחייו הקצרים״. הוא הודה לראש העיר עינת קליש רותם שעמדה בראש ועדת השמות, לניר שובר חבר מועצת העיר חיפה, לחברי ועדת השמות וחברי מועצת העיר שתמכו בהחלטת הוועדה לקריאת הכיכר ובכך נענו לפניותיו ומצאו לנכון לתקן עוול ההיסטורי, בהנצחת מורשתו של אביו ש״פעל רבות למען חיפה והספנות הישראלית״.

 

ראש העיר חיפה ד״ר עינת קליש רותם ציינה כי ״מרדכי מנו פעל לטובת הציבור והקהילה בחיפה. חנוכת הכיכר החדשה על שמו, היא הדרך הצנועה של העיר חיפה להחזיר לו תודה על פועלו ותרומתו לאורך השנים״.

 

מרדכי מנו ז״ל עלה ארצה בגיל 9 מסלוניקי שביוון עם הוריו ומשפחתו שהתיישבו בחיפה. בגיל 16 החל לעבוד בנמל וכעבור ארבע שנים כבר היה לסוכן הצעיר והבלעדי שהביא סחורות מטורקיה. בשנת 1943 הקים את סוכנות האניות הראשונה שלו.

 

מרדכי מנו תרם לביסוס הספנות הישראלית לפני הקמת המדינה ובשנים הראשונות של המדינה ופעל למען המדינה והעיר חיפה בשליחויות שונות אותן ביצע לאורך השנים.

 

בנו, משה מנו, מוותיקי העיר, המשיך בדרכו הענפה והקים בשנות השלושים לחייו את קבוצת ״מנו הולדינגס״ הכוללת את ״מנו ספנות״, בה הוא מכהן כיו״ר ובעלים והביא לקידמת הבמה את השם ״מנו ספנות״ שהפך למותג בחברה הישראלית.