יש הסכם על הרפורמה בנמל חיפה

נפתרו כל הסוגיות הסבוכות שעמדו על הפרק והסכם הרפורמה בנמל חיפה יוצא לדרך. תבוצע השקעה נרחבת בשירותי המטען הכללי, עם אופציה להקמת נמל עמוק מים בעתיד וכן סוכם על תכנית פרישה מרצון שתאפשר לנמל להתאים עצמו למצבת העובדים הדרושה בעתיד


18:54 ,05.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

הרפורמה בנמל חיפה יוצאת לדרך. לאחר שבוע של דיונים מרתוניים בהובלת יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מנכ״לית משרד התחבורה קרן טרנר ויו״ר דירקטוריון נמל חיפה אשל ארמוני, דיון מרתוני אתמול בהסתדרות ודיון מסכם היום בהובלת מנכ״לית משרד התחבורה קרן טרנר - נפתרו כל הסוגיות הסבוכות שעמדו על הפרק.

 

בנושא התשתיות התקבלה עמדת נמל חיפה כי כעת תבוצע השקעה נרחבת עבור שירותי המטען הכללי, ותהיה לנמל אופציה להקמת נמל עמוק מים בעתיד. 

 

כחלק מהיערכות הנמל לתחרות סוכמו צעדי התייעלות בסקטורים השונים בנמל הכוללים תכנית פרישה שתיכנס לתוקף בכפוף למינימום עובדים שיפרשו ואי קליטת עובדים בגינם, ביטול משרות לא יצרניות, שינוי מנגנון התגמול כך שיתמרץ עבודה יעילה יותר ושינוי נורמות עבודה נוספות, וזאת לצד מתן הגנה לדור ב׳ מפיטורי צמצום והגנה חלקית על שכר העובדים בשנים הראשונות לתחרות. 

 

גם נושא הסכמי הפרישה נסגר והנמל יציע לעובדים תכנית פרישה מרצון שתנאיה אושרו על ידי כל הגורמים. תכנית הפרישה תאפשר לנמל להתאים את עצמו למצבת העובדים הדרושה לו לאחר פתיחת הטרמינלים החדשים בחיפה ובאשדוד. גם שאר הנושאים, בהם חישוב התמורה לחברת נמל חיפה עבור מעבר מחלקת ים ותכנית ההתייעלות סוכמו עקרונית וייחתמו בשבועות הקרובים. 

 

עוד סוכם כי מחלקת הים הפועלת כיום בנמל חיפה תעבור לחברת בת נפרדת ונייטרלית, שתיתן שירותים לשני הנמלים, החדש והקיים, באופן שיוויוני. 

 

ולבסוף, לפי המתווה, יכנס לנמל משקיע פרטי במטרה להכין את הנמל לתחרות הצפויה. לאחר כניסתו של משקיע אסטרטגי לנמל תתאפשר לנמל העמקת ואף הרחבת רציפי הים.

 

אשל ארמוני יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה: ״מדובר ברגע מכונן בחייה של חברת נמל חיפה. מהרגע הראשון אמרתי שניתן לסגור הסכם מצויין עבור נמל חיפה ועתידו, במתווה שעבדנו עליו אני, מנכ״ל החברה מנדי זלצמן, הדירקטוריון והנהלת החברה במשך חודשים ארוכים. הרוח הגבית של שר התחבורה ומנכ״לית המשרד, והמנהיגות של אבי ניסנקורן היו מרשימים וראויים לכל הערכה. אני מודה גם לגורמי משרד האוצר שהשקיעו לילות כימים, הממונה על השכר אפי מלכין, עדי בלוך ומאיר שמרה מרשות החברות. לכולנו מטרה אחת - תחרות, ותחרות אמיתית בהתאם לחזונו של שר התחבורה ישראל כץ. הצעדים עליהם הוסכם - יביאו בדיוק את זה״.