נמל חיפה: אניית מלחמה של צי הוד מלכותה מתארחת בנמל

73 שנה בדיוק לאחר שאחרונת המשחתות הבריטיות עזבה את נמל חיפה עם סיום המנדט הבריטי, אניית מלחמה של צי הוד מלכותה מתארחת בנמל. בניין ההנהלה המנדטורי ייהפך בקרוב למרכז תיירות בפרויקט חזית הים העירונית


13:38 ,29.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

73 שנה בדיוק לאחר שאחרונת המשחתות הבריטיות עזבה את נמל חיפה עם סיום המנדט הבריטי, אניית מלחמה של צי הוד מלכותה מתארחת בנמל. הביקור בן המספר ימים בנמל חיפה, הוא חלק ממסעותיה של ספינת הטילים והמסוקים במזרח הים התיכון, ומטרתו  להעניק רענון לצוות. 

 

הספינה HMS RICHMOND היא ספינת קרב, נושאת מסוק, אשר נכנסה לשירות בשנת 1993. אורכה 133 מטרים ומהירות ההפלגה המירבית שלה 28 קשר (52 קמ״ש). לשם השוואה, ספינות הסער 6 החדשות של חיל הים אורכן כ-89 מטרים. 

 

ספינת הוד מלכותה עגנה בצמוד לבניין המנהלה המנדטורי המפורסם שממנו הוסר ב-30 ביוני 1948 בפעם האחרונה הדגל הבריטי, ושאליו הגיע בהמשך אותו יום דוד בן גוריון כדי לקבל חזקה על הנמל הישראלי הראשון.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי אותו בניין הנהלה מנדטורי, שננטש לפני לא מעט שנים, יהפוך בשנה הבאה למרכז תיירות שוקק זאת לאחר שמשרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות יסיימו שיפוץ כולל למבנה, שמוגדר כמבנה לשימור. מרכז התיירות העתידי הצמוד לטרמינל הנוסעים של נמל חיפה, יהווה למעשה סנונית ראשונה בפרויקט חזית הים העירונית השאפתני שיהפוך את חלקו המערבי של נמל חיפה, בשלבים, לאזור בילוי ומסחר הפתוח לקהל הרחב.

 

זוהר רום, מנהל התיירות והקרוזים בנמל חיפה: ״אנחנו מארחים אניות של ציים זרים כל השנה, ועדיין מרגש במיוחד לארח אניית צי בריטי בנמל חיפה בתאריך הסמלי הזה שבו תם פרק המנדט הבריטי. לא רבים מכירים את העובדה שזה היה התאריך שבו הבריטים עזבו סופית, כחודש וחצי לאחר ההכרזה על מדינת ישראל. לקראת יום השנה ה-75 לאותו תאריך, במקום שבו עומד כיום מבנה מנדטורי עזוב, יוכלו אלפי ישראלים ותיירים לבלות מדי יום, במרכז התיירות המיוחד ביותר שיהיה בחיפה ואחד היפים בארץ, כולל שהייה ברציף העגינה של אניות הקרוזים הגדולות. המבנה המשופץ יכיל פעילויות יום ולילה ייחודיות ויחובר ישירות לעיר התחתית של חיפה. אני מודה למשרד התיירות על החזון המשותף, לחברה הממשלתית לתיירות על הביצוע ולעיריית חיפה על התמיכה והשותפות״.