נמל חיפה פותח שעריו ביום העצמאות המוקדש לאיכות הסביבה

לקראת היום הפתוח בנמל ביום העצמאות, שיעמוד בסימן איכות הסביבה וחניכת מסוף הכרמל הוצב בכניסה לנמל דגל ישראל ענק עשוי 2,250 בקבוקים ממוחזרים, שהוכן בשיתוף עם בית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה


00:00 ,04.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לקראת היום הפתוח ביום העצמאות בנמל חיפה, הציבו אתמול בכניסת הנמל מיצג בצורת דגל ישראל ענק עשוי מבקבוקים ממוחזרים, אשר נבנה בשיתוף שוחרי בית ספר הטכני של חיל האוויר בחיפה, כחלק מהחיבור שבין הנמל לקהילה.

מנמל חיפה נמסר כי, הדגל מורכב מ-2,250 בקבוקי פלסטיק משומשים, כחולים ושקופים-לבנים, המסמלים את צבעי דגל ישראל. המיצג נבנה ותוכנן עם כמאה גופי תאורה, חסכוניים בחשמל לשם הארת הדגל בשעות החשיכה. את הדגל עיצבה עבור נמל חיפה הדס איצקוביץ, מעצבת תעשייתית שזכתה להכרה בזכות עבודותיה העוסקות בהעלאת המודעות הסביבתית.

עוד נמסר כי, הדגל הענק, שהוצב על גבי שלוש מכולות של צים, כך שהוא נראה ביום ובלילה לכל העוברים באזור הכניסה, יקבל את פניהם של אלפי המגיעים לנמל הפתוח, אירוע שבו כל אחד יוכל לראות את מתקני נמל חיפה וכלי השייט של חיל הים שאינם נגישים לציבור הרחב במהלך השנה. האירוע יתקיים ביום שלישי הבא, יום העצמאות ה-63 של מדינת ישראל, החל משעה 09:00 בבוקר ועד ל-14:00 בצהריים. היום הפתוח, המתקיים מדי שנה בשיתוף חיל הים, יעמוד השנה בסימן השמירה על איכות הסביבה והירוק בנמל.

בנמל חיפה מדגישים כי, מסוף הכרמל, מסוף המכולות המתקדם בישראל שנפתח השנה, ונכנס לפעילות מלאה ממש בימים אלה, נבנה בסטנדרטים הגבוהים בעולם לשמירה על איכות הסביבה. כל העגורנים ברציף הינם עגורנים חשמליים, כמו גם תופסני המכולות החשמליים (במקום הידראוליים) שאינם מזהמים.

עוד ציינו כי, שיקולים סביבתיים מהווים חלק ניכר באסטרטגיה התפעולית של נמל חיפה בשנים האחרונות, כולל גריטת ציוד תפעולי ישן ורכישת ציוד תפעולי חדש, כגון גוררי מכולות ומלגזות כבדות בעלי פליטת דיזל נמוכה ומפלס רעש נמוך. גם המעבר לשימוש במסרים אלקטרונים בתקשורת בין הנמל וקהילת הים מייתרים את הצורך בטפסים ובדו"חות נייר. המערכת לניהול מסופי המכולות, המתקדמת בעולם, המוטמעת בימים אלה בנמל חיפה מבטלת כמעט לחלוטין את השימוש בנייר.

נמל חיפה משקיע זמן ומאמצים רבים לפיתוח מודעות בקרב עובדי הנמל ולקוחותיו לחשיבות נושא הגנת הסביבה, ותפעול מתקני הנמל (פריקה, טעינה שינוע ואחסון) מתבצע תוך הקפדה על הפחתה מתמשכת של ההשפעות הסביבתיות. תוכניות עתידיות רבות יסייעו לנמל חיפה להמשיך את המגמה הזו, כאשר בכל עת מתבצע ניטור ובקרה של ההשפעות הסביבתיות של תפעול הנמל, ונבחנות דרכים לשיפור מתמיד כולל שימוש באנרגיות ירוקות.

בנמל חיפה מציינים שלאור ההשקעות שמבצע הנמל באיכות הסביבה, הוחלט על הקמת מיצג הבקבוקים הממוחזרים, לקראת הגעתם של אלפי החוגגים ביום העצמאות. פרט לדגל ישראל הענק, יוכלו המגיעים לנמל ביום העצמאות ליהנות גם מ: תצוגה של כלי השייט של חיל הים: צוללת, ספינת טילים, ספינת הקרב "דבורה" ועוד; תצפית על אוניית הנוסעים המפוארת Aida Aura שתעגון בנמל חיפה, אוניה אחת מבין רבות הפוקדות את ישראל השנה, לאור עלייה הדרמטית במספר אוניות התיירים המגיעות לנמל חיפה; סיורים מודרכים ברחבי הנמל: תצפית על עגורני הענק המשמשים לפריקת וטעינת מכולות, וכמובן, על מסוף כרמל החדש; הקרנה פומבית ראשונה של הסרט החדש על פעילותו של נמל חיפה