נמל חיפה: שיא תפוקות עם 223 מכולות לשעת אנייה

עובדי נמל חיפה נרתמו למאמץ משותף והצליחו לבצע כ-1,700 פעולות על גבי אניית MSC VANDYA עם ממוצע של למעלה מ-40 מכולות לשעת עגורן במרוץ נגד השעון. עדני סימקין, מנכ״ל MSC ישראל: אתגר בלתי רגיל ורמת ביצוע לא רגילה בכל קנה מידה


10:17 ,18.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

תפוקה אדירה נרשמה בשישי האחרון על האנייה MSC VANDYA שפקדה את נמל חיפה במסגרת שירות 2M.

 

האנייה, שהגיעה רק ביום שישי בבוקר באמצע משמרת א׳, הייתה חייבת לסיים את העבודה בסיום משמרת ב׳ של יום שישי בכדי לעזוב בערב שבת ולהספיק להגיע ל״חלון״ שלה בנמל קופר בים האדריאטי. בנוסף ללחץ הזמן, האנייה הגיעה לחיפה עם כמות מכולות כמעט כפולה משבוע רגיל - למעלה מ-1,700 פעולות.

 

נמל חיפה נרתם למשימה המאתגרת והעמיד לרשות האנייה 5 עגורנים במסוף כרמל החל מהשעה 10:15 בבוקר, ושבעה עגורנים במהלך משמרת ב׳, אלא שגם זה לא הבטיח הצלחה ונדרשו תפוקות שיא מצד עובדי הנמל כדי להספיק לסיים את שינוע המכולות בזמן הקצר. ואכן, עובדי נמל חיפה רשמו במהלך משמרת א׳ תפוקות ממוצעות של 44.9 מכולות לשעה לכל עגורן, ובמשמרת ב׳ נרשמו תפוקות ממוצעות של 39.9 מכולות לשעה לכל עגורן.

 

מנמל חיפה נמסר כי גם בכל הקשור לתפוקות לשעת אנייה נרשם נתון מרשים מאוד של 223 מכולות לשעת אנייה. וכך, האנייה שהחלה עבודה בשעה 10:15, סיימה בשעה 19:00 את כל הפעולות הנדרשות ויצאה לדרכה בזמן.

 

עדני סימקין, מנכ״ל MSC ישראל, לא נשאר אדיש להישג ואמר: ״נמל חיפה עמד באתגר בזמן הקצר שהיה לו להשלים את העבודה על האנייה. גם מבחינת הכמות של המכולות שהיתה גדולה משמעותית בפקידה הזו וגם מבחינת התפוקה המרשימה של הנמל מדובר בהישג גדול. נשאר רק להודות לנמל חיפה ולעובדים שהצליחו להוציא את האנייה לפני השבת ולאפשר לה להגיע בזמן לחלון בנמל קופר. זה היה אתגר בלתי רגיל ורמת ביצוע לא רגילה בכל קנה מידה. גם בעולם אין טרמינלים רבים שיכולים לעשות דבר כזה״.