סלולרי בזמן אמת

נמל חיפה הוא הראשון מבין הנמלים המתקדמים בעולם שהשיק אתר סלולרי שמתעדכן במידע בזמן אמת על פעילויות הנמל, אוניות המטען ואוניות הנוסעים


00:00 ,05.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

היום (ד') לאוויר האתר הסלולרי החדש של נמל חיפה.

האתר מאפשר לצפות בכל המידע הרלוונטי ללקוחות הנמל, לנוסעים באוניות נוסעים, לנותני שירותים לאוניות ולתיירים ולספקים – הכול בזמן אמת, וכמובן בתצוגה המתאימה לסמארטפונים מכל סוג.

אל האתר הסלולרי ((m.haifaport.co.il יגיע באופן אוטומטי כל מי שיגלוש באתר הנמל באמצעות מכשיר סלולרי\טאבלט. ניתן יהיה לעבור מהאתר הסלולרי אל האתר המלא באמצעות קישור הנמצא בתחתית כל דף באתר הסלולרי.

את הקמת האתר זירזה העובדה שמתחילת השנה גלשו 27% מהנכנסים לאתר הנמל באמצעות טלפונים סלולריים. יותר מכך, לדפים הנצפים ביותר - דפי זמן האמת, כמו תוכנית העבודה, סטטוס אוניות, תצוגת הלווין ומידע על אוניות נוסעים - נכנסו באמצעות מכשירים ניידים יותר מ-50% מהגולשים.

בדף הבית של האתר הסלולרי, מתחת לתמונת הנמל, נמצא אזור ההודעות המתפרצות, בו יעודכנו חדשות הנוגעות לתפעול הנמל. מתחת להודעות נמצאת חלוקה לארבעה נושאים, בהתאם למידע הנדרש: מידע ללקוחות, בו ניתן למצוא תוכנית עבודה, המתעדכנת מדי 20 דקות; סטטוס אוניות, כנ"ל; דף זמן אמת, המוצג על גבי תמונת לוויין של מצב האוניות בנמל על פי מיקומן ברציפים; ומנוע חיפוש הפלגות, המקבל את הנתונים מאתר "PORT2PORT".

כן ניתן למצוא באתר הסלולרי תחזית מזג אוויר, כולל גובה הגלים הצפויים במפרץ; הוראות ודרכי גישה לנמל מהמקום בו נמצא הגולש (למכשירים בעלי GPS); מידע בנושאי מכרזים ודרושים; מידע ליצירת קשר עם יחידות בנמל.

דובר הנמל זוהר רום, שאחראי על אתר האינטרנט: "מדובר ללא ספק בכלי שיהיה חזק ומועיל ללקוחות הנמל. כאשר 27% מהגולשים כבר רואים אותנו באמצעות הסמארטפון או האייפד שלהם, אנחנו חייבים לתת להם את המידע באופן שיהיה נוח לגלישה. למרבה ההפתעה והגאווה, אנחנו הנמל הראשון מבין עשרות הנמלים הגדולים והמובילים בעולם שמיישמים אתר סלולרי מלא. המידע מתעדכן כל הזמן והוא זמין כעת יותר מתמיד. גם הפעם אני יכול להבטיח שאנחנו כבר במהלך עבודה על חידושים מעניינים נוספים שיתווספו עוד השנה גם לאתר הרגיל וגם לאתר הסלולרי".