עולם העסקים הפלשתינאי מגיע לנמל חיפה

הנמל אירח משלחת של אנשי עסקים בניסיון לחזק את הקשרים עם יבואנים מהרשות בכלל ומחברון בפרט


00:00 ,31.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת נמל חיפה ורשות המכס נפגשו אתמול (ד') עם שורה של בכירים מעולם העסקים ברשות הפלשתינאית כחלק מחיזוק הקשרים בין הנמל ליבואנים מהרשות בכלל ומחברון בפרט.


לנמל הגיעה משלחת גדולה של אנשי עסקים מחברון לסיור היכרות. הסיור כלל הסברים על התשתיות המתקדמות בנמל, מערכת ה-
TOS, מסוף הכרמל והיעילות התפעולית הגבוהה בנמל.

כן ניתנה סקירה מקיפה על קווי הספנות הפוקדים את נמל חיפה. בנוסף, התקיימו גם פגישות עבודה פרטניות עם היבואנים.

הביקור נערך ביוזמת הנמל, במטרה להציגו כשער משמעותי ליבוא וליצוא של סחורות אל שטחי הרשות וממנה. זאת לאור פתיחתו לפני כחודש של מעבר ג'למה (הסמוך לג'נין) לשינוי של מכולות אל/מ האוטונומיה.

את הקשר הראשוני לקראת הסיור יצר הממונה על הבטיחות וראש צוות חירום בנמל חיפה מאהר מנסור, ביחד עם נשיא לשכת המסחר בחברון גאזי אל חרבאוי.

הקבוצה שהגיעה לחיפה כללה 28 אנשי עסקים מובילים מאיזור חברון, אליהם הצטרפו ענת קאופמן ודב צדקה מקרן
ECF, הקשורים בפעילותה ל–USAID וסולטאן מהמינהל האזרחי.

את המשלחת אירחו מנכ"ל חברת הנמל מנדי זלצמן, סמנכ"ל השיווק איל דונסקי, ראש מחלקת מכולות יואב מרגלית, ממלא מקום רמ"ח תפעול שמעון אמר, מאהר ויפית גולן מחטיבת השיווק.

ביור השתתפו גם אנשי רשות המכס, להם חלק חשוב ומכריע בשינוע הסחורה הפלשתינאית, בראשות מנהל בית המכס חיפה קובי יהב ומנהל תחום אתר משקף מכולות מכס חיפה חנן לב.


בדיונים שהתנהלו במהלך היום עלו מספר נושאים כמפתח לצמיחה של פעילות המכולות של הרשות הפלשתינאית בנמל חיפה: היחסים החמים בין הלקוחות לנמל; מתן פתרונות תפעוליים ואחרים לצרכים מיוחדים של הלקוחות בנמל; סוגיות בעבודת המכס והמשקף חיפה; וכן הסיוע של אנשי המכס לשינוע המטענים באופן מהיר ויעיל.

דונסקי: "נמל חיפה רואה חשיבות מיוחדת בחיזוק הקשרים העסקיים עם היבואנים משטחי האוטונומיה. לאור פתיחתו לאחרונה של מעבר ג'למה לשינוע מכולות אל/מ האוטונומיה, אנו משקיעים מאמץ רב לבחינת הצרכים היחודיים של היבואנים ובמתן פתרונות ייעודיים להם. אני משוכנע שההיכרות האישית, הבנת הצרכים ומתן פתרונות יעילים יחזקו ויגבירו את היקף הפעילות ושיתוף הפעולה".