עכשיו זה רשמי: מערכת ה-TOS בנמל חיפה שולטת גם ברציף המערבי

האניה Rachel Borchard נבחרה להיות הראשונה שנפרקה ונטענה ברציף המערבי של נמל חיפה תחת מערכת ה- TOS. העבודה התנהלה בשתי משמרות ובסה"כ בוצעו כ-200 פעולות.


00:00 ,15.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

האניה Rachel Borchard נבחרה להיות הראשונה שנפרקה ונטענה ברציף המערבי של נמל חיפה תחת מערכת ה- TOS. העבודה התנהלה בשתי משמרות ובסה"כ בוצעו כ- 200 פעולות. ה- TOS פועל מעתה גם ברציף המערבי, לאחר למעלה מ- 15 אניות שנפרקו תחת המערכת ברציף הכרמל החדש, לשביעות רצונם של חברות הספנות וחברת הנמל.
 
באיחור של יומיים בגלל הסערה, החלה אתמול לפנות בוקר (שלישי) עבודת ה-TOS גם ברציף המערבי בנמל חיפה. האוניה הראשונה שנפרקה ונטענה הייתה כמתוכנן ה- Rachel Borchard.
 
נציין כי ההחלטה להכניס גם את הרציף המערבי לשגרת עבודה תחת ה-TOS נתקבלה לאחר שלמעלה מ- 15 אניות נפרקו תחת מערכת ה- TOS ברציף הכרמל החדש, לשביעות רצונם של חברות הספנות וחברת הנמל.
 
בנמל חיפה ציינו הבוקר כי התכנון המקורי היה להתחיל את העבודה ברציף המערבי תחת ה- TOSכבר בראשון בבוקר וזאת לאחר שהנמל היה ערוך להפעלה, אולם מזג האוויר הסוער ששרר באותו היום מנע זאת. יחד עם זאת, בבוקרו של יום שלישי (אתמול) בשעה 03:15, יצאה התוכנית אל הפועל והחלה העבודה על האניה Rachel Borchard שפועלת תחת הסוכנות לוסי בורכרד ספנות בע"מ. העבודה הסתיימה בשעה 12:15.
 
כאמור, פעולות הפריקה והטעינה על האניה באמצעות ה- TOSהחלו בשעה 03:15 ונמשכו עד 05:00 עם "יד אחת". לאחר מכן התחדשה העבודה ב- 06:30 ועד 08:30 התנהלה עם "שתי ידיים" ומאז ועד השעה 12:15 התנהלה העבודה עם "יד אחת". בסה"כ בוצעו 200 תנועות.
 
"לאט לאט 'משתלטת' ה-TOSעל נמל חיפה", אמר הבוקר בסיפוק דובר חברת הנמל. הוא ציין כי היום, החל מ- 09:30 החלה העבודה על ה- MSC Edith ברציף כרמל עם שתי ידיים (סה"כ כ-550 פעולות) ובמקביל, במשמרת ב' החלה העבודה במערבי על האוניה  Emily Borchard (סה"כ צפויות כ-100 פעולות).
 
דובר החברה ציין כי בעוד כחודש תיכנס מערכת ה-TOS לעבודה מלאה גם ברציף המזרחי, ובכך תושלם הפריסה בנמל כולו, וזאת ע"פ לוחות הזמנים שתוכננו מראש.
 
נציין כי מערכת ה- TOS (ר"ת (Terminal Operating Systemהיא מערכת ממוחשבת אשר מנהלת באופן אוטומטי את פעילויות המכולות בנמל (פריקה\טעינה\אחסנה\עיתוק) ובכך מאפשרת יעילות מרבית בתפעול והאצת העבודה באופן משמעותי. מערכות TOSהינן חלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת של נמלים מודרניים רבים ברחבי העולם.

 

גל תורן, מנכ"ל לוסי בורכרד אמר: "אני מברך על הקידמה של נמל חיפה בעבודה עם ה-TOS".