שער כניסה אלקטרוני למכוניות פרטיות בנמל חיפה

השער, המזהה את מספר הרישוי של רכב, מסונכרן עם זהות האדם והוא מופעל ללא מגע יד אדם. לאור פתיחתו תוגדל כמות הנתיבים גם למשאיות


00:00 ,31.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מהחודש יוכלו מכוניות פרטיות להיכנס לנמל חיפה ביתר קלות. זאת לאחר התקנת שער כניסה חדש, בו הותקנו מערכות המזהות את מספרי הרישוי של המכוניות ואת תגי הכניסה של הלקוח ופותחות את השער ללא התערבות אדם.

במהלך כניסת כלי הרכב למתחם השער, קולטים חיישנים גם את זהות הנהג והמערכת מוודאה התאמה בין הנהג לבין הרכב, כולל התאמה לנתונים שברשומות הנמל. באם הכל תקין – נדלק האור הירוק והמחסום מורם.

השער, שתוכנן על ידי אנשי הנמל ונבנה באחריות חברת נמלי ישראל (חנ"י) ממוקם בסמוך לשער 1, שער המטענים הראשי של הנמל בחוף שמן. השער יוצר הפרדה מוחלטת בין תנועת מכוניות לבין תנועת משאיות ובכך משפר את בטיחות התנועה באזור הכניסה לנמל.

בנוסף למערכות הזיהוי, השער מכיל אמצעי ביטחון רבים, המתקדמים מסוגם בעולם, שרובם הגדול נסתרים מעין אדם, המשפרים משמעותית את ביטחון הנמל ואורחיו.

ירון קליין, ממונה הביטחון בנמל ומי שמלווה את הפרויקט מתחילתו: "פתיחת שער הפרטיות יביא להוספה מיידית של נתיבים לתנועת משאיות בשער המטענים, שהיו מיועדים עד כה למכוניות. למעשה, נגדיל ב-33% את כמות הנתיבים למשאיות בשער 1. השער החדש מבטיח שרות יעיל ומהיר יותר לכל מי שמגיע לנמל חיפה, בכל סוג כלי רכב, בכל שעות היממה".